۱۴۶ میراث ملموس در راسک سیستان و بلوچستان ثبت ملی شده است/ بهره‌مندی ۵۶۰ صنعتگر از تسهیلات میراث‌فرهنگی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان راسک گفت: با اقداماتی که در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده ۵۶۰ صنعتگر در این شهرستان از تسهیلات کم‌بهره استفاده کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، خلیل نبات‌زهی در جلسه شورای اداری شهرستان راسک که صبح امروز یکشنبه 5 شهریورماه 1402 در چهارمین روز از هفته دولت با عنوان «دولت مردم؛ کارآمدی و پیشرفت عادلانه» در سالن جلسات این اداره برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: در این شهرستان هشت قلعه خشتی، ۱۲ منطقه نمونه گردشگری و 2 رشته سوزن‌دوزی و حصیربافی وجود دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان راسک افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۴۶ اثر ملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که ثبت این آثار علاوه بر اینکه موجب جذب گردشگر و توسعه گردشگری فرهنگی می‌شود، شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور را در بین سایر کشورها ارتقا می‌دهد.

او تصریح کرد: با ارائه خدماتی که طی این سالیان در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده اولویت کارها حمایت از صنعتگران و فعالان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راسک ادامه داد: در این زمینه در راستای حمایت از فعالان و صنعتگران میراث‌فرهنگی علاوه بر ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه مهارتی نیز در اولویت کارها قرار داشته است.

نبات‌زهی با بیان اینکه صنعتگران و علاقه‌مندان به هنرهای صنایع‌دستی در این شهرستان در چهار رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: علاقه‌مندان به هنرهای صنایع‌دستی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی، سکه دوزی و زیورآلات سنتی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و پس از پایان دوره ها گواهینامه های مهارتی اخذ کرده اند.

او گفت: پرداخت تسهیلات برای هنرمندان سوزن دوزی، ساخت سرویس های بهداشتی بین راهی، ساخت دو واحد مجتمع خدماتی بین راهی و شناسایی ۱۲ منطقه نمونه گردشگری از جمله اقدامات شاخص طی دو سال اخیر به شمار می‌رود.

بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، غبارروبی مزار شهدا، تکریم خانواده معظم شهدا، همراهی با فرماندار مبنی بر افتتاح پروژه‌ها و شرکت در برنامه‌های بخش‌های تابع شهرستان در بخش مرکزی، پیشین و پارود و همچنین تجلیل از کارمند نمونه از جمله برنامه‌هایی است که طی هفته دولت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha