اجرای طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری لرستان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در لرستان، برای نخستین بار در کشور طرح پهنه‌بندی و اولویت‌بندی مناطق گردشگری در استان تهیه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: در کارگروه امور زیربنایی استان که باحضور دکتر احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار شد برای نخستین بار طرح پهنه‌بندی و اولویت بندی مناطق گردشگر پذیر استان تهیه و مصوب شد.

او با بیان اینکه در این طرح تمامی مناطق گردشگری استان اعم از پهنه‌ها، محورها و نقاط گردشگری، شناسایی و بر اساس شاخص‌ها اولویت‌بندی شده است، افزود: بر اساس نتایج به دست‌آمده از این طرح مطالعاتی، استان لرستان دارای ۹۴ منطقه گردشگری با اولویت درجه یک و دو است که از این تعداد ۵۳ منطقه به عنوان منطقه درجه یک و ۴۱ منطقه به عنوان منطقه درجه دو شناسایی شده است.

حسن‌پور ادامه داد: طبق نیازسنجی‌های به‌عمل آمده در این طرح مطالعاتی، برای مناطق درجه یک و دو به بیش از ۱۱۰۰ واحد گردشگری اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه از بین تاسیسات و موسسات گردشگری، بیشترین نیاز به اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تعداد بیش از ۴۴۰ واحد است اضافه کرد: همکاری و عضویت تمامی دستگاه‌های عضو کارگروه در کمیته‌های تخصصی به منظور اجرای این طرح و ایجاد تاسیسات و موسسات گردشگری در مناطق با اولویت درجه یک و دو ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060600410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha