پیش‌بینی تسهیلات تبصره 18 برای نوسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از پیش‌بینی بخشی از اعتبارات تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1402 برای نوسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب شامگاه یکشنبه 5 شهریور ماه 1402 در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مراکز اقامتی و آبدرمانی‌های شهرستان سرعین گفت: با پیگیری‌های انجام شده در تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1402 پرداخت تسهیلات برای بازسازی و نوسازی مراکز اقامتی و هتل‌ها لحاظ شده است و سعی می‌کنیم از این طریق به واحدهای فرسوده و نیازمند بهسازی کمک کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: موضوع حامل‌های انرژی، نرخ گذاری و تسهیلات از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود که بخشی از آنها باید در سطح کلان برطرف شود و در این راستا مشکلات طرح شده را جمع‌بندی و در سطح ملی و استانی پیگیری می‌کنیم.

او تاکید کرد: حوزه آموزش و تبلیغات در راستای توسعه گردشگری استان باید جدی گرفته شود و در این مورد از بهره‌برداران و فعالان حوزه گردشگری درخواست داریم که با اداره کل میراث‌فرهنگی همراهی کنند و هزینه در حوزه تبلیغات و آموزش را سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

محمدی ادیب همچنین با اشاره به توافق اخیر با کشور چین ادامه داد: طبق توافقات انجام شده تورهای گردشگران چینی به صورت حداقل سه روزه خواهد بود تا با اقامت 2 تا 3 شب در استان در گردش اقتصادی صنعت گردشگری موثر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060600423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha