جذب تسهیلات در زنجان به بهترین نحو انجام شده است

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص و ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، بهروز ندایی روز دوشنبه ۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در جمع رؤسای انجمن ها و تشکل‌ها اظهار کرد: زنجان سهم قابل توجهی در تسهیلات داشت و این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاران دارد.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستبیان کرد: باید برای تجهیز تأسیسات گردشگری در کشور برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت گیرد که در این میان بانک‌های عامل نقش اساسی در تکمیل زیرساخت‌های گردشگری دارند.

جذب تسهیلات در زنجان به بهترین نحو انجام شده است


ندائی در جمع رؤسای تشکل‌ها و انجمن ها گفت: در استان زنجان هماهنگی و تعامل خوبی وجود دارد و به همین دلیل در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ مشکل کمتری وجود داشته و این نشان از تلاش شما در این حوزه است.

مدیرکل تسهیلات، اشغال و کارآفرینی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی بیان کرد: تصمیماتی اتخاذ شده است که تسهیلات به افرادی که می‌خواهند تأسیسات گردشگری را مجدد بازسازی کنند دوباره ارائه شود این درحالی است که چنین تسهیلاتی در سال‌های قبل تنها برای ایجاد و احداث داده می‌شد.

او بیان کرد: در سال‌های گذشته برای احداث اماکن گردشگری تسهیلات پرداخت می‌شد و امسال علاوه بر ساخت برای بازسازی هتل‌ها، راه‌اندازی آژانس‌ها و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل گردشگری هم تسهیلات ارائه می‌شود.

جذب تسهیلات در زنجان به بهترین نحو انجام شده است


ندائی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما آسیب‌شناسی و بررسی مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده و تلاش می‌کنیم با شناخت کافی نسبت به حل این مشکلات با تعامل، هم‌فکری و ارائه راهکار مناسب عمل کنیم.

مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار داشت: کارت اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طریق بانک پارسیان به گردشگران برای رزرو هتل و خرید صنایع‌دستی اعطا می‌شود که در برخی استان‌ها انجام شده است.

او تأکید کرد: در زیرساخت‌ها می‌توانیم از ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی استفاده کنیم تا مسائل زیرساختی مانند برق، آب و گاز را برای تأسیسات گردشگری استفاده کنیم.

جذب تسهیلات در زنجان به بهترین نحو انجام شده است


سید سعید صفوی در ادامه جلسه گفت؛ شهردار زنجان ۹هزار متر از بازار بالای زنجان را کف‌سازی کرده است و در حال حاضر به همان اندازه در بازار پایین را انجام می‌دهد و اکنون پیرامون میدان انقلاب زنجان که به ثبت ملی رسیده است توسط شهرداری کف‌سازی می‌شود و استاندار زنجان که به تازگی به عنوان استاندار برتر انتخاب شده است هم تعامل خوبی را با اداره کل دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی طفل نوپایی است و نیازمند توسعه و گسترش بیشتر است که در حال پیشرفت است. سامانه‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی روند را برای سرمایه‌گذاران پیچیده کرده است.

او گفت: سه هزار نفر در سال ۱۴۰۱ در حوزه صنایع‌دستی توانسته‌اند مجوز فعالیت دریافت کنند و هزار میلیارد ریال از تبصره ۱۶، ۱۸ و مشاغل خانگی دریافت کنند و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

صفوی بیان کرد: ما تیم بسیار خوبی را در زنجان داریم تمامی رؤسای تشکل‌ها و انجمنها افراد با تجربه و فرهیخته‌ای هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اداره کل در این مدت برای توسعه استان و ساخت پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان در راستای اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ از ظرفیت و حمایت تمام بانک‌ها خصوصاً دولتی استفاده کرده است.

جذب تسهیلات در زنجان به بهترین نحو انجام شده است


در این جلسه ابتدا فعالان گردشگری و رؤسای تشکل‌ها و انجمنهای گردشگری به بیان توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات خود پرداختند که شامل تأخیر در ارائه تسهیلات و کمک‌های سازمان‌های دولتی با توجه به رشد نرخ ارز، لغو طرح بخشودگی جرایم دیرکرد ساخت و ساز بر اساس پیشرفت هتل‌ها و تاسیسات، لزوم نرخ‌گذاری استاندارد، لزوم تصمیم‌گیری با مشارکت و حضور فعالان گردشگری و اقتصادی، توجه به زیرساخت‌های گردشگری درکنار طرح‌های کلان، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری از طریق تکمیل زیرساخت‌ها، جذب توریست و افزایش جذابیت‌های تفریحی، کاهش هزینه‌های مجوزها، توجه به دشواری ساخت و تأمین مصالح، کمک به افزایش پروازها و مالیات و ارزش افزوده از مهمترین مسائل، مشکلات و خواسته‌های فعالان گردشگری در این دیدار بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha