مکان بازارچه کلات ایرانشهر سیستان و بلوجستان تغییر کرد/ حریم قلعه ناصری آزاد شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایرانشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده و پس از مکاتبات متعدد اداره میراث‌فرهنگی با مدیریت شهری ایرانشهر بازارچه خیابان کلات واقع در ضلع شرقی قلعه ناصری برچیده شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی اظهار کرد: بازارچه خیابان کلات شهرستان ایرانشهر بدون در نظرگرفتن ضوابط حریم قلعه ناصری توسط شهرداری برپا شده بود که علاوه بر آسیب جدی به سیمای بصری قلعه ناصری در برنامه های نگهداری و حفاظت از این بنای تاریخی نیز اختلال ایجاد کرده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایرانشهر ادامه داد: برای رعایت حقوق کسبه این بازارچه در جلسه تصمیم‌گیری در ارتباط با مشکلات ضلع شرقی قلعه ناصری مقرر شد تا پس از جمع آوری این بازار مکانی مناسب در اختیار آنها قرار گیرد تا کسب و کار خود را ادامه دهند.

او بیان کرد: حفظ و نگهداری آثار تاریخی و جلوگیری از تعرض به حریم آنها یکی از مهمترین اولویت‌های اداره میراث‌فرهنگی شهرستان است که با جدیت دنبال خواهد شد.

ریگی افزود: تصمیم‌های خوبی برای مرمت، احیا و بهره برداری از قلعه ناصری ایرانشهر اخذ شده است که امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی محقق شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: بازارچه خیابان کلات یکی از بزرگترین مشکلات حوزه میراث‌فرهنگی این شهرستان بوده که مورد مطالبه جدی شهروندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha