آمادگی کامل لرستان برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، احمدرضا دالوند با اعلام این خبر گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی همه دستگاه‌های استان در آمادگی کامل هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه ستاد خدمات سفر استان که با محوریت اربعین حسینی برگزار شد، اظهار کرد: سامان‌دهی و نظافت تاسیسات گردشگری، مجتمع‌های پذیرایی و اقامتی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، رستورن‌ها و همچنین اسقرار اوژانس و پلیس در طول مسیر بخصوص نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار گرفته است.

دالوند با بیان اینکه کمیته نظارت بر فعالیت دستگاهها برای خدمات مطلوب به زوار اربعین در لرستان از امروز کار خود را آغاز کرده است افزود: به منظور خدمات به زوار اربعین حسینی، شرایط اسکان اضطراری مردم در اماکن تعیین شده با امکانات و تجهیزات اقامتی نیز فراهم شده است.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم در این جلسه بیان کرد: استان لرستان با توجه شریط جغرافیایی هم مبداً و هم مسیر زوار اربعین است و این می‌طلبد ضمن خدمات مطلوب به مردم، در راستای معرفی ظرفیت‌های مهم گردشگری این منطقه نیز تلاش شود.

فاطمی با اشاره به راه‌اندازی کمپین «زیارت قبول» در طول مسیرهای سطح کشور ادامه داد: این حرکت فرهنگی ضمن اینکه موجب کاهش سرعت زوار در مسیر می‌شود، ماندگاری مسافر در استان‌ها و به تبع آن رونق اقتصاد گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان نیز گفت: با توجه به حجم عبور زوار اربعین حسینی از لرستان، تدابیر لازم برای ارائه خدمات مطلوب با هماهنگی دستگاههای اجرایی اندیشیده شده است.

عطا حسن‌پور اضافه کرد: کمیته نظارت بر نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به منظور رفع نواقص به صورت مستمر در طول مسیر فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060700506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha