طرح مرمت و سامان‌دهی پل تاریخی میرزارسول میاندوآب آذربایجان غربی تصویب شد

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طرح مرمت و سامان‌دهی پل تاریخی میرزارسول میاندوآب و ایجاد دستک‌های  پل برای اتصال به سواحل کناری تصویب شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، داوود فرازی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سواحل کناری پل به مرور زمان و در اثر آب‌شستگی از اطراف پل حدود 15 متر فاصله گرفته که این وضعیت یک ناهماهنگی بصری و دید نامطلوبی را برای بیننده ایجاد کرده و همچنین می‌تواند استقامت پل را در برابر سیل‌های مهیب فصلی ناپایدار کند.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: برهمین اساس توسط مشاور ذی‌صلاح چند طرح پیشنهادی تهیه و ارائه شد که پس از بررسی در شورای فنی میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی و نیز کمیته فنی دفتر حفظ و احیای وزارت متبوع، یکی از طرح‌ها که بنای تاریخی پل را تحت شعاع قرار ندهد انتخاب و مصوب شد.

او خاطرنشان کرد: این طرح که با مصالح مدرن‌ و سازه فولادی طراحی شده احتمالا نخستین باری است در کشور که در ساماندهی و حفظ اصالت یک پل تاریخی از تلفیق سازه مدرن در طراحی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha