آغاز پروژه تعیین عرصه و حریم محوطه‌های پیش از تاریخ بوکان آذربایجان غربی

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از آغاز پروژه تعیین عرصه و حریم محوطه‌های پیش از تاریخی داخل شهر بوکان به‌مناسبت هفته دولت خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، داوود فرازی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سه محوطه‌ پیش ‌از تاریخی کلتپه، قلعه سردار و تپه علی‌آباد که داخل بافت مسکونی شهر بوکان قرار دارند با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و حمایت مالی شهرداری بوکان از سوی سه تیم از کارشناسان بومی آن شهرستان گمانه‌زنی می‌شوند تا حدود قانونی عرصه و حریم آنها مشخص شود.

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه گفت: این پروژه ضمن کمک به امر حفاظت از محوطه‌های باستانی مورد اشاره، امر پاسخگویی به استعلامات مردمی در موضوع ساخت‌وساز منازل‌شان را تسهیل خواهد کرد و در نهایت مدیریت شهری می‌تواند از مزایای این پروژه برای ساماندهی محدوده‌های تاریخی شهر و تقویت بنیان‌های گردشگری شهری و احیای زیست جاری شهر بهره‌برداری کند.

او این پروژه را نمونه خوبی از تعامل شهرداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در احیای بافت‌های تاریخی دانست و ابراز امیدواری کرد که شاهد اتفاق‌های مشابه در سایر شهرهای استان نیز باشیم.

فرازی گفت: اقدامات مشابه در خصوص تعیین عرصه و حریم محوطه‌های تاریخی و تهیه اطلس باستان‌شناسی شهرستان‌های پلدشت و نقده و چند شهر دیگر نیز همزمان شروع و در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060800628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha