شهرداری بافت منطقه ۵ شهرداری همدان تاسیس می‌شود

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان از صدور مجوز تشکیل شهرداری بافت منطقه ۵ شهرداری خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حمید بادامی‌نجات گفت: صدور مجوز تشکیل شهرداری منطقه ۵ (شهرداری بافت) همزمان با ثبت جهانی هگمتانه، خبر خوبی است که این مهم موجب ایجاد اطمینان خاطر برای مدیریت واحد بافت تاریخی، پیش‌بینی ضوابط و جبران برخی محدودیت‌ها خواهد شد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه مدیریت شهرداری منطقه ۵ در محدوده نقشه سال ۱۳۳۵ است که محدوده ثبت جهانی نیز در آن واقع شده است، اضافه کرد: بر این اساس در منطقه ۵، به شکل برنامه محور و هدفمند به دنبال احیا و حفظ بافت تاریخی و ارزشمند شهر خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه ایجاد شهرداری بافت مرکزی از شورای سوم به‌عنوان یک منطقه مطرح بوده اما پیگیریهای انجام شده در شورای پنجم و ششم باعث ایجاد شهرداری منطقه ۵ به طور رسمی در بخش مدیریت شهری شد و اکنون مجوز آن توسط وزارت کشور صادر شد.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: سعی ما بر این است که بافت تاریخی شهر به صورت واحد مدیریت شود که تاکنون مدیریت آن توسط مناطق چهارگانه بود و مدیریت واحدی بر آن حاکم نبوده که از این پس این وظیفه به شهرداری منطقه ۵ سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060900651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha