شرکت تعاونی تولیدی صنایع دستی «مهرآذین» در زابل افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل از افتتاح شرکت تعاونی تولیدی صنایع دستی "مهرآذین" خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، سیاوش سنجرانی در تشریح خبر فوق اظهار کرد: شرکت تعاونی تولیدی صنایع‌دستی "مهرآذین" سیستان در شهرستان زابل در آخرین روز از هفته دولت برگزار شد.

او افزود: این اقدام با استفاده از تسهیلات خوداشتغالی پست بانک سیستان و بلوچستان و شعبه سیستان با مبلغ۸۵۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره افتتاح شد.

این مسئول ادامه داد: اگر هنر های ظریف زنان و مردان در سیستان و بلوچستان با طراحی های کم نظیر به سمت تولید کالاهای کاربردی و مورد نیاز مردم هدایت شود توسعه پایدار با تکیه بر توانمندهای بومی و محلی را در پی خواهد داشت.

او تاکید کرد: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب و کارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی با تکیه بر شعار «مهار تورم و رشد تولید» دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته صنایع دستی در این منطقه برگزار می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی به هر کدام از صنعتگران متقاضی، پس از اعطای گواهینامه‌های مهارتی از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060900657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha