مجتمع گردشگری با ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زاهدان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت مجتمع گردشگری "آیلار" با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، ظهر امروز به مناسبت هفته دولت مجتمع بوم‌گردی "آیلار" با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونین این اداره‌کل در زاهدان افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حاشیه این افتتاحیه بیان کرد: مجموعه گردشگری آیلار واقع در بلوار سرداران شهید در سال ۹۸ موافقت اصولی و مجوز ایجاد را دریافت کرد که طی آن امروز با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان به سرانجام و بهره‌برداری رسید که بخشی از این اعتبار با تسهیلات پرداختی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مبلغ پنج میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان در قالب تبصره ۱۶و۱۸ پرداخت شده است.

محمد هادی طهرانی مقدم افزود: این مجتمع گردشگری دارای ۵۰ آلاچیق به صورت ترکیبی روباز، پوشیده و در قالب چادر دارد.

او تصریح کرد: وجود کافی شاپ و ۲ سالن پذیرایی زنانه و مردانه با ظرفیت پذیرش ۸۰۰ نفر از دیگر خدمات این مجتمع بوم‌گردی به شمار می‌رود.

به گفته این مسئول مجتمع فوق با وسعت چهار هزار و ۸۴۸ متر و زیربنای ۲هزار و ۳۵۴ متر زمینه اشتغال بالغ بر ۱۳ نفر را ایجاد کرده است که این تعداد اشتغال با توسعه خدمات رو به افزایش خواهد بود.

او تاکید کرد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های گسترده استان است که می‌توان در زمینه توسعه اقتصادی روی آن حساب ویژه باز کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در این آیین با توجه ویژه به بحث گردشگری تاکید کرد و افزود: با رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران می بایست به توسعه این صنعت در سیستان و بلوچستان کمک کرد.

رضا شریفی گفت: در بهره‌برداری از این مجتمع موازین بومی، فرهنگی و اعتقادی سیستان و بلوچستان مدنظر قرار گرفته چرا که این استان پایتخت وحدت اسلامی بوده و فرهنگ خاص خود را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060900695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha