اقامتگاه بوم‌گردی آریاخان در تربت حیدریه خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: همزمان با هفته دولت اقامتگاه بوم‌گردی آریاخان واقع در روستای قلعه نو با حضور مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی، مسئولان شهرستان و استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی الهام گرفته از معماری سنتی روستا و با مساحتی بیش از ۴ هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: این مجموعه که شامل ۶ اتاق اقامتی، موزه اشیای مردشناسی و موتورسیکلت‌های قدیمی، بازارچه صنایع‌دستی و سوغات، رستوران و ... است برای ۸ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

محمدی تصریح کرد: به‌دلیل موقعیت ویژه و نزدیکی این اقامتگاه به کویر، زمینه اقامت گردشگران کویرنوردی فراهم شده است.

او گفت: پذیرایی با غذاهای محلی، وجود کارگاه‌های آموزش و عرضه صنایع‌دستی روستایی، فضای باز و دلنشین و نزدیکی به مزارع کشاورزی و  دامداری و استفاده از فرهنگ و رسوم روستایی از جمله مزیت‌های این اقامتگاه است که در رونق اقتصادی روستا تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

محمدی افزود: در سطح شهرستان ۱۹ اقامتگاه بوم‌گردی فعال یا در حال دریافت مجوز وجود دارد که تا پایان سال‌جاری دو اقامتگاه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و هم‌چنین تعداد سه خانه‌مسافر نیز در این شهرستان در حال خدمات‌رسانی است.

شهرستان تربت حیدریه  در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061000710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha