ورزش سوارکاری ظرفیتی مهم برای توسعه اکوتوریسم کردستان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ورزش سوارکاری امروزه نه‌تنها به‌عنوان یکی از ورزش‌های مفرح، بلکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه گردشگری و اکوتوریسم مورد توجه قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد در حاشیه همایش بزرگ اسب‌سواری با عنوان «شو سواره» جام لشکر بانه، که با همت هیأت اسب‌سواری کردستان و با همکاری اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج، اداره منابع‌طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی کردستان روز جمعه 10 شهریورماه 1402 در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن شرایط خاص اقلیمی و امکانات زیرساختی، توانمندی بالایی در عرصه پرورش اسب و سوارکاری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: توجه به این ظرفیت می‌تواند یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری در استان باشد.

او هدف از برگزاری این همایش را معرفی توانمندی‌های این رشته ورزشی جذاب در صنعت اسب و ورزش زیبای سوارکاری در استان عنوان کرد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تقویت گردشگری ورزشی استان استفاده خواهیم کرد.

مهرزاد یادآور شد: امید است بتوانیم از این ظرفیت با برگزاری مسابقات منطقه‌ای و ملی در رشته‌های مختلف سوارکاری، برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی منطقه بهره ببریم و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

در همایش بزرگ اسب سواری "شو سواره" جام لشکر بانه، 65 سوارکار از استان‌های کردستان، اصفهان، همدان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، ایلام و خرم‌آباد به‌مدت یک‌روز در مجتمع گردشگری و سوارکاری شاسوار سنندج با هم به‌رقابت پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha