حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان محتوا به زبان خارجی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان به مصوبه مجلس برای حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان محتوای فرهنگی و گردشگری ایران به زبان خارجی اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی استان اگر اقدام به تولید محتوای گردشگری به زبان خارجی برای معرفی همدان کنند، حمایت مالیاتی می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده در توضیح بندی که به مجلس پیشنهاد کرده و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ رأی مثبت نمایندگان را دریافت کرده است، گفت: براساس جزء یک بندالحاقی۴ در بودجه ۱۴۰۱، مجلس مصوب کرده است «هزینه‌کرد اشخاص حقوقی درخصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های خارجی، با هماهنگی و تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قلمداد شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اظهار کرد: معنی بند این مصوبه آن است که شرکت‌ها و اشخاص حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، اگر بخشی از سرمایه و هزینه خود را صرف فعالیت و اقداماتی در راستای معرفی و تبلیغ ایران و یا تولید و انتشار محتوای فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان خارجی کنند، مثلا قراردادی با شبکه‌ای در خارج از کشور بسته شود که سبب انتشار محتوایی درست از ایران شود، اگر به تایید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برسد به آن میزان که هزینه صرف شده از مالیات آن شرکت کسر خواهد شد. این اقدام موجب می‌شود انگیزه  شرکت‌ها به‌ویژه محلی‌ها برای معرفی شهرها و مقاصد خود تقویت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد که این پیشنهاد و تصویب آن در راستای مقابله با ایران‌هراسی و ارائه تصویر مناسب و درست از ایران بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061200819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha