مرمت، حفاظت، مستندنگاری و ساماندهی اموال و آثار تاریخی - فرهنگی موزه‌های استان سمنان آغاز شد

مسئول موزه‌های استان سمنان از آغاز مرمت، حفاظت، مستند نگاری و ساماندهی اموال و آثار تاریخی- فرهنگی موزه‌های استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، آرزو گل‌کار روز دوشنبه 13 شهریورماه 1402 با اعلام این خبر گفت: عملیات مرمت و حفاظت آثار فرهنگی تاریخی موزه‌های استان شامل گل مهره‌های ساسانی، اسناد و کتب خطی، صندوق قبر امامزاده پرور و رسوب‌زدایی از فسیل‌ها و شهاب‌سنگ‌های موزه سنگ و فسیل توسط مرمت کاران و متخصصین مجرب در حال انجام است و تهیه شناسنامه و ساماندهی تعداد 350 نسخه کتب و اسناد خطی در سامانه جام در دستور کار قرار دارد.

مسئول موزه‌های استان سمنان بابیان اینکه استان سمنان با پیشینه کهن و تاریخی، آثار فراوان تاریخی، باستانی و فرهنگی را دارا است و آثار و اموال تاریخی- فرهنگی که به‌صورت موروثی و باعلاقه توسط افراد متفرقه نگه‌داری می‌شود به غنای این مجموعه فرهنگی می‌افزاید، افزود: مستند نگاری و ساماندهی آثار در سامانه اموال و آثار تاریخی- فرهنگی از ابتدای شهریورماه در حال انجام است.

گل‌کار ضمن دعوت از مجموعه‌داران خصوصی جهت اخذ مجوز گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان آمادگی خود را برای صدور و تسهیل در فرایند اخذ مجوز برای آن دسته از علاقه‌مندانی که تاکنون موفق به اخذ مجوز نشده‌اند را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha