برگزاری کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در فنوج سیستان و بلوچستان

کارگاه آموزشی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز نیکوکاری پیامبر اعظم (ص) شهرستان فنوج آغاز شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، یوسف ریسی بیان کرد: باتوجه به اهمیت صنایع‌دستی شھرستان فنوج، کارگاه آموزشی سفال‌گری و سوزن‌دوزی پنوچی دوچ و پلیوار با ھمکاری کمیته امداد امام خمینی (رہ) و مرکز نیکوکاری پیامبراعظم (ص) برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فنوج افزود: ھدف از برگزاری این کارگاه‌ها آشنایی نسل جوان با پیشینه تاریخی صنایع‌دستی شھرستان، تشویق و ترغیب جوانان و علاقه‌مندان و معرفی فرصت‌های شغلی به منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی است.

او تصریح کرد: این کارگاه‌ها در دو رده سنی زیر ۱۸سال برای آموزش سفال و بالای ۱۸سال برای آموزش سوزن‌دوزی به‌مدت دو هفته در محل اداره میراث‌فرھنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

ریسی گفت: تمام تلاش اداره میراث‌فرهنگی بر این است تا گامی موثر برای حفظ و احیای رشته‌های فعال و نیمه‌فعال صنایع‌دستی بردارد چرا که در این صورت صنعتگران تولیداتی که بر اساس معیارهای ملی با رعایت هویت و اصالت باشند را وارد عرصه رقابت خواهند کرد و این نیز مستلزم آموزش بازاریابی است که در تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha