پرونده آسبادهای سیستان برای ثبت جهانی تکمیل می‌شود

در جلسه هم‌اندیشی و توانمندسازی صنعتگران صنایع‌دستی سیستان که با مشارکت دانشگاه زابل برگزار شد، بر پیگیری ثبت جهانی آسبادهای سیستان تاکید شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، جلسه هم‌اندیشی و توانمندسازی صنعتگران صنایع‌دستی سیستان امروز دوشنبه 13 شهریورماه 1402 با حضور مهندس محمدرضا جرگه مدیر مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل و سنجرانی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زابل در محل این اداره برگزار شد.

سیاوش سنجرانی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه بیان کرد: برای حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی منطقه از مرحله تهیه مواد اولیه تا مراحل تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی تلاش خواهیم کرد.

رضا بارانی رئیس پایگاه آسبادهای حوزه سیستان به همکاری دانشگاه زابل برای تکمیل پرونده ثبت جهانی آسباد زابل اشاره کرد و خواستار برگزاری دوره آموزشی، آشنایی با اصول مبانی مهندسی بومی باد در حوزه سیستان، بررسی ایرودینامیکی سازه‌های آسباد های سیستان و مطالعات تطبیقی در زمینه علم مکانیک و سنجش آن با مهندسی بومی سیستان با توجه به اقلیم منطقه و شرایط جوی حاکم بر منطقه شد.

در پایان جلسه در خصوص حمایت و ایجاد بازار فروش تولیدات صنایع‌دستی زندانیان حوزه سیستان نیز تصمیم‌هایی گرفته شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha