کپوباف‌ها می‌توانند در صادرات پیشرفت‌های زیادی کنند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت: کپوباف‌ها می‌توانند در زمینه صادرات بسیار پیشرفت کنند و در این راه باید تسهیلات کافی در راستای پیشرفت آن‌ها در نظر گرفته شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم اظهار کرد: باتوجه به این‌که دزفول به عنوان شهرجهانی صنایع‌دستی در حوزه کپوبافی به ثبت رسیده است، می‌توانیم این رشته را به سمتی سوق دهیم که تنوع محصول و صادرات آن بیشتر شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول با بیان این‌که کپوباف‌ها باید وارد فاز جدید شوند، تأکید کرد: کپوباف‌ها می‌توانند در زمینه صادرات بسیار پیشرفت کنند و باید تسهیلات کافی در راستای پیشرفت آن‌ها در نظر گرفته شود.

او ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا بتوانیم کپو را علاوه بر کشورهای اطراف بلکه به اروپا هم صادر کنیم.

خادم در ادامه به مشکلات کپوبافی اشاره کرد و گفت: در حوزه کپوبافی با کمبود تسهیلات، لوازم موردنیاز کپوباف‌ها و کمبود کارگاه مواجه هستیم.

او با اشاره به این‌که نزدیک به سه‌هزار کپوباف وجود دارند، ادامه داد: کپوباف‌ها قشر خانم و خانه‌دار هستند که ممکن است به دلیل بضاعت مالی قادر به کار کردن نباشند و به دلیل کمبود سرمایه اولیه امکان شروع کار را نداشته باشند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول بیان کرد: کپوبافی دزفول در حال توسعه بوده و نیاز است تا این صنعت در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود.

او در ادامه به مشکل مالی کپوباف‌ها اشاره کرد و افزود: کپوباف‌ها از منطقه‌های بوم‌گردی استفاده می‌کنند تا سرمایه زیادی نخواهد و این موضوع ذوق و حوصله و هنر کپوباف‌ها را می‌طلبد که بتوانند در این مسیر موفق شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061901182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha