بسیج امکانات استان قزوین برای برگزاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی

استاندار قزوین گفت: تمام امکانات لازم برای برگزاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در استان قزوین بسیج شده‌اند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی که در شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از همه اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کمال تشکر را دارم. قطعا تلاش این عزیزان باعث خیر برای استان خواهد بود.

او افزود: تمام و کمال برای برگزاری جشنواره در استان آمادگی داریم و تمام امکانات استان برای برگزاری هرجه بهتر جشنواره بسیج شده است.

اعلایی خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای انتخاب قزوین به‌عنوان استان میزبان دومین جشنواره صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم.

علیرضا تابش دبیر جشنواره نیز در این نشست گفت: این سومین جلسه است که با حضور استاندار قزوین برگزار می‌شود و حضور استاندار در سه جلسه شورای سیاستگذاری نشان‌دهنده اهمیت این جشنواره و تاثیرگذاری آن در شهری مثل قزوین است.

او افزود: جشنواره از ۲۸ آبان تا ۳ آذر در قزوین برگزار خواهد شد و از هم اکنون مجموعه استان قزوین باید آمادگی کامل برای اجرای جشنواره را داشته باشد که در این باره موضوع تبلیغات و اطلاع‌رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تابش گفت: استفاده از رسانه ملی و نیز ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد و درخواست ما از استانداری این است که در این باره مساعدت‌های لازم را داشته باشد تا به تقویت و ثبت هویت شهر قزوین از طریق این جشنواره کمک شده باشد.

پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی

رسول صدرعاملی کارگردان سینما و عضو شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه صنایع‌دستی گفت: در روزهای برگزاری جشنواره، اجرای کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی می‌تواند به جذابیت برگزاری جشنواره کمک کند.

احمدرضا درویش کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این نشست در سخنانی بیان کرد: برگزاری این جشنواره در هر استان مانند برگزاری جام جهانی در آن استان است. تا کنون جام جهانی‌های زیادی برگزار شده است اما شاید یک جام جهانی خاطره‌انگیزترین جام باشد از این رو برگزاری جشنواره در قزوین هم باید مانند همان جام جهانی به یادماندنی باشد.

جواد قارایی مستندساز و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان قزوین افزود: این جشنواره در حقیقت اسکار جشنواره‌های حوزه میراث‌فرهنگی است و صنوف صنعتی استان قزوین باید برای حمایت از این جشنواره پای کار بیایند البته لازمه آن این است که شناخت و علاقه حامیان مالی و بخش خصوصی از اثرگذاری این جشنواره افزایش یابد.

آتوسا مومنی یکی دیگر از اعضای این جشنواره نیز در این نشست گفت: قزوین از نظر مدنی جایگاه ممتازی دارد اما میراث روستایی قزوین نیز دارای جایگاه ارزشمندی است از این رو در برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره باید بتوانیم ظرفیت‌های میراث روستایی، میراث ناملموس و آداب و رسوم را نشان دهیم.

او افزود: برای برگزاری این جشنواره باید تمام اصناف خصوصا اصناف مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری پای کار آیند تا علاوه بر حمایت از برگزاری این جشنواره، ظرفیت‌های این صنوف نیز به نمایش در آید و معرفی شوند.

جشنواره باید باعث دیده شدن قزوین شود

شهرام گیل‌آبادی، دیگر عضو شورای سیاستگذاری جشنواره نیز در این نشست گفت: این جشنواره باید باعث شود تا قزوین دیده شود. بدون شک استان اگر دیده شود یکی از وجوه اصلی آن ایجاد اشتغال است و این در حالی است که حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در ایجاد اشتغال است.

او افزود: پیشنهاد من این است که در روزهای برگزاری جشنواره، برای هر روز یک رئیس افتخاری جشنواره داشته باشیم.

گیل‌آبادی افزود: ظرفیت تبلیغات محیطی در زمان برگزاری جشنواره تمام و کمال به تبلیغات درباره قزوین و ظرفیت‌های آن اختصاص یابد.

او خاطرنشان کرد: هنرمندان قزوین باید پای کار بیایند و از ظرفیت‌های هنرمندان و صنوف هنری استان در زمان برگزاری جشنواره استفاده کنیم.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان قزوین نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این جلسه در قزوین آشنایی اعضا با فضای قزوین است.

امروز اعضای شورای سیاستگذاری از باغستان سنتی، بناهای تاریخی و ... بازدید کردند و اعضا از نزدیک با فضای برگزاری جشنواره آشنا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha