حضور دسته‌های عزاداری سنتی در قم همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)

هم زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) دسته‌های عزاداری سنتی در قم برپا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، این دسته‌های عزاداری که ریشه در سنت‌ها و هویت تاریخی شهر قم دارند و به نوعی میراث‌فرهنگی ناملموس این دیار به حساب می‌آیند همه ساله در ایام شهادت امام رضا (ع) به اقامه عزا در شهر مقدس قم می‌پردازند.

به همین مناسبت در سالروز شهادت امام رضا (ع)، دسته‌های عزاداری شهر مقدس قم با نظم و شکوه خاصی برای عرض تسلیت به سمت حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه به راه می‌افتند.

امسال نیز و هم زمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) این دسته‌های عزاداری از اقصی نقاط شهر مقدس قم به سمت حرم حضرت معصومه (س) به راه افتادند و در طول مسیر به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

از ویژگی‌های برجسته این روزهای قم، حضور چشمگیر زائران خارجی و آیین و رسوم عزادرای خاص آن‌هاست که بسیار چشم‌نواز است و در کنار دسته‌های عزاداری ایرانیان آن‌ها نیز به عزاداری و سینه‌زنی می‌پردازند.

علاوه بر حرم مطهر که این روزها ملجا و محور عزادرای و ابراز ارادت زائران و مجاوران است، آیین‌های مشابهی طی چند روز گذشته در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و همچنین روضه‌های خانگی برپاست و تا بامداد فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062501460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha