احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان) نیازمند اقدام ائتلافی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در بازدید از شهر تاریخی استرآباد(گرگان) با همراهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و گشایش گره کار مردم در محدوده این اثر ملی، نیازمند اقدام ائتلافی سازمانی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری صبح امروز یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ در بازدید میدانی از شهر تاریخی استرآباد(گرگان) که با همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و در راستای بررسی موضوعات و مسائل مربوط به بناهای تاریخی و موقوفی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و بناهای مذهبی استان اجرایی شد، گفت: احیا شهر تاریخی استرآباد(گرگان) و گشایش گره کار مردم در محدوده این اثر ملی، نیازمند اقدام ائتلافی سازمانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تاکید کرد: مرمت و احیا بناهای تاریخی و بهره‌برداری آن با کاربری‌های مناسب و متناسب بافت تاریخی، جاذبه‌ای برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند که بخش زیادی از این مهم می‌تواند با تعامل و هم‌افزایی ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اوقاف و امور خیریه محقق شود.

او یادآور شد: در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که از این میان بخش زیادی بناهای اوقافی شامل تکایا، مساجد، آب‌انبارها و برخی خانه‌های تاریخی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز در این بازدیدها گفت: باید برای احیا و بازسازی بافت تاریخی گرگان از ظرفیت سایر دستگاه‌های متولی و خدمات‌رسان استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان تصریح کرد: گردشگری مذهبی موضوعی مهم بوده که در برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد؛ امیدواریم با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدامات مناسبی را در این حوزه عملیاتی کنیم.

پیش از این بازدید، مدیران کل میراث‌فرهنگی و اوقاف استان در نشستی با همراهی معاونان موضوعات مهم شهر تاریخی استرآباد را موردبررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha