جشنواره سیب و انگور در مشگین‌شهر برگزار می‌شود/ برنامه‌ریزی برای بازدید وزرای گردشگری اکو از محوطه شهر یئری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره سیب و انگور در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر 26 مهرماه 1402 در کارگروه میراث‌فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر گفت: جشنواره سیب و انگور بعد از چند سال توقف، هفته اول مهرماه در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به حمایت فرمانداری مشگین‌شهر برنامه‌های مختلفی را در حوزه جشنواره‌ها و آیین‌های این شهرستان تدارک دیده‌ایم و از نگاه مثبت به گردشگری در این شهرستان استفاده بهینه خواهیم داشت.

او با اشاره به برگزاری نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در هفته دوم مهرماه در اردبیل، تاکید کرد: در برنامه‌های این نشست بازدید از پایگاه ملی شهر یئری نیز پیش‌بینی شده است و ما تاکید داریم که با تایید وزارت خارجه این بازدید حتما اتفاق بیفتد.

محمدی ادیب ادامه داد: در این راستا لازم است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی مسیر دسترسی محوطه شهر یئری سامان‌دهی شود تا در برگزاری برنامه بازدید از این محوطه با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین گفت: پروژه موزه مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین موزه شمال‌غرب کشور با پیشرفت 95 درصدی در حال اجرای عملیات پایانی است و مشکلات موجود بر سر راه این پروژه اخیرا برطرف شده و تا آخر سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha