انهدام باند حفاران غیرمجاز در پلدشت آذربایجان غربی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انهدام و دستگیری باند حفاران غیرمجاز در محوطه تاریخی قیزقلعه پلدشت خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، بهزاد حجابی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز با هدف کشف اشیای تاریخی در محوطه معروف به سال آغل ( قیز قلعه‌) از توابع پلدشت عوامل یگان حفاظت ماکو پس از بررسی‌های لازم و اطمینان از صحت گزارش واصله در طی انجام هماهنگی‌های لازم  با فرمانده انتظامی منطقه ارس و با همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در این ماموریت سه نفر حفار غیرمجاز با هویت‌های معلوم حین حفاری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل پاسگاه بخش ارس شدند.

او ادامه داد: با فعال کردن مشارکت‌های اجتماعی و نیز تعاملات انجام گرفته با ارگان‌های همیار طی چند سال گذشته میزان تخلفات در حوزه میراث‌فرهنگی کاهش و نیز برخورد با معترضان این حوزه و کشف جرم افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha