داده‌های جدید حاکی از بازگشت سرمایه‌گذاری به بخش گردشگری هستند

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط UNWTO و مجله FDI Intelligence منتشر شده است، سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری جهانی از پایین‌ترین سطحی که در طول همه‌گیری کرونا ثبت شده بود، شروع به بازگشت کرده است.

به‌گزارش میراث آریا، این گزارش که بر اساس داده‌های FDI Markets، پایگاه داده اختصاصی FDI Intelligence  در مورد پروژه‌های FDI سبز و همچنین داده‌های گردشگری بین‌المللی از UNWTO است، یک نمای کلی از چرخه سرمایه‌گذاری در حال انجام در بخش گردشگری ارائه می‌کند و ارقام سرمایه‌گذاری را به تفکیک منطقه‌ای، بخش‌ها و شرکت‌ها منتشر می‌کند. یافته‌های کلیدی این بررسی عبارتند از:

  • هم تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و هم نرخ ایجاد شغل در بخش گردشگری با رشد ۲۳ درصدی، از ۲۸۶ سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ به ۳۵۲ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است. ایجاد شغل در زمینه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در گردشگری نیز در مدت مشابه ۲۳ درصد افزایش یافته است و به ۳۶هزار و 400 مورد در سال ۲۰۲۲ تخمین زده می‌شود.
  • منطقه مقصد پیشرو برای پروژه‌های FDI گردشگری در سال ۲۰۲۲، اروپای غربی با ۱۴۳ سرمایه‌گذاری اعلام شده که مجموع ارزش تخمینی آن برابر با ۲.۲ میلیارد دلار بود.
  • تعداد پروژه‌های اعلام شده در منطقه آسیا-اقیانوسیه با ۲.۴ درصد افزایش به ۴۲ پروژه در سال ۲۰۲۲ رسید.
  • بخش هتل و گردشگری تقریبا دو سوم کل پروژه‌های حوزه گردشگری را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است. پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲.۲۵ درصد افزایش یافته است.

جیکوب دیتونی، سردبیر مجله fDi Intelligence، گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی گرین‌فیلد در بخش گردشگری پس از همه‌گیری کرونا، نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهد، اما در سال‌های همه‌گیری ناپدید می‌شود. با پشت سر گذاشتن دوران کرونا، این بخش برای رسیدگی به بزرگترین چالش زمانه ما، یعنی تغییرات آب و هوایی و پایداری ناشی از آن، زمانی برای تلف کردن ندارد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، گفت: برای اطمینان از رشد و رقابت این بخش، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در آموزش و پرورش و استعدادها باید از طریق ارتقاء مهارت نیروی کار حرفه‌ای و اجرای برنامه‌های فنی و حرفه‌ای انجام شود. تنها از این طریق می‌توانیم جوانان را - که تنها ۵۰٪ آن‌ها آموزش دوره متوسطه را گذرانده اند - با دانش و توانایی‌هایی که برای پیشرفت در این بخش نیاز دارند تجهیز کنیم. این سرمایه‌گذاری‌ها سپس راه را برای نیروی کار ماهر هموار می‌کند.

ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی UNWTO نیز گفت: از آنجایی که بخش گردشگری مسیر خود را به سمت بهبود و رشد در پپیش گرفته است، اکنون سازمان جهانی گردشگری بیش از هر زمان دیگری، نوآوری، آموزش و سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک را به عنوان ستون‌هایی برای تنظیم مجدد و انطباق با این پویایی‌های بازار در اولویت قرار می‌دهد. به این ترتیب ما در آینده شاهد رشد یک نیروی کار حرفه‌ای با مهارت‌های جدید خواهیم بود که از طریق ارتقاء مهارت و برنامه‌های نیروی کار حرفه‌ای، فرصت‌های شغلی با کیفیت تولید خواهد کرد و این امر به افزایش میانگین دستمزد در کل زنجیره ارزش گردشگری منتهی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha