آغاز مرمت درب چوبی ورودی قلعه فلک‌الافلاک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز مرمت درب ورودی چوبی قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی استان، مرمت و بازسازی در چوبی ورودی قلعه فلک‌الافلاک در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: همچنین عملیات موریانه‌زدایی و آفت‌زدایی در بخش‌هایی که بر اثر موریانه از بین رفته‌اند، انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه به منظور مرمت این درب چوبی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال هزینه خواهد شد افزود: این عملیات دقیقا با همان جنس چوب درب ورودی قلعه فلک‌الافلاک و توسط استادکاران ماهر، انجام می‌شود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از این اثر باستانی ارزشمند در مرکز استان و سایر آثار تاریخی استان، عملیات مرمت این بناها بر اساس علوم به روز حفاظت بناهای تاریخی و با استفاده از استادکاران حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد یکی از آثار شاخص تاریخی، فرهنگی کشور محسوب می‌شود که در فصول مختلف سال از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062801666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha