افتخارمان شکست دشمن در جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی است

استاندار گیلان گفت: امروز افتخار می‌کنیم که در تمامی جبهه‌ها اعم از اقتصادی و فرهنگی دشمنان را شکست داده‌ایم و با قدرت به راه و مسیر خود ادامه می‌دهیم چون درخت تنومند اسلام ریشه در اعماق اعتقادات دینی ما دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی در مراسم جهاد و مقاومت و تجلیل از پیشکسوتان رزمنده و خانواده شهدای گیلان در رشت اظهار کرد: وحدت، همدلی و اتحاد نشان انقلاب اسلامی است بطوریکه این ویژگی در اربعین تجلی یافت و شاهد بودیم که اهل تسنن و دیگر مذاهب در برپایی این حرکت عظیم نقش آفرین بودند.

استاندار گیلان اظهار کرد: کسانی که جوانان ما را به خاک و خون کشیدند و دستان آنان به خون فرزندان ما آغشته است امروز شعاز زن، زندگی، آزادی را تجویز می‌کنند و جنگ ترکیبی راه می‌اندازند اما به فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان ما اشتباه محاسباتی کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: دشمنان امسال خیلی تلاش کردند تا اغتشاش برپا کنند اما مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ما هوشیارند و تمسک مردم ما به اسلام، آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی است و ایمان راسخی دارند.

عباسی ادامه داد: رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر راه را نشان دادند و هم اینک نیز مشعل روشن هدایت در دستان باکفایت مقام معظم رهبری است.

استاندار گیلان اضافه کرد: هم اینک وحدت، همدلی و اتحاد را در جامعه شاهدیم و انقلاب اسلامی این همدلی را به جهان اسلام صادر کرده و در اربعین نیز شاهد بودیم که اهل تسنن و حتی مذاهب دیگر در این مراسم حضور یافته و موکب برپا کردند.

عباسی به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۶۰ ،شهید رجایی در سازمان ملل جنایات رژیم طاغوت را نشان داد و روز گذشته نیز رئیس جمهور مردمی با نشان دادن تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی عمق جنایات آمریکا را نشان داد و همان شیوه و راه شهید رجایی را ادامه داد.

نماینده عالی دولت در ادامه به الگو قراردادن مادران و همسران شهدا در جامعه اشاره و اظهار کرد: مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا الگوهای جامعه ما هستند چون آنان با پیروی از حضرت زینب(س) جهاد و مقاومت را به خوبی به جهانیان نشان دادند و الگوهای مناسب جامعه ما بشمار می‌روند.

در مراسم جهاد و مقاومت که از رزمندگان پیشکسوت و خانواده شهدای گیلان در رشت تجلیل شد، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، مسئولان نظامی و انتظامی گیلان، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062901721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha