جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت در شهرستان صحنه استان کرمانشاه همزمان با هفته گردشگری و میلاد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سیب سرتخت و انگور کندوله شهرستان صحنه با حضور معاون فرماندار، امام جمعه، نمایندگان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر مسئولان شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان صحنه برگزار شد. 

وحید امیری سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان صحنه به عنوان باغ شهر استان از ظرفیت ویژه‌ای در حوزه باغداری و کشاورزی برخوردار است، گفت: شهرستان صحنه در حوزه محصولات باغی صاحب برندهای متعددی در سطح استان است که از جمله آن‌ها می‌توان به گیلاس، سیب و انگور اشاره کرد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: این توانمندی‌ها ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری شهرستان هستند که می‌توان با رویدادسازی موجبات رونق گردشگری منطقه را فراهم کنند. 

او افزود: شعار امسال هفته گردشگری، «گردشگری سبز» است که نشان می‌دهد این حوزه چه جایگاهی می‌تواند در رشد و توسعه استان و رونق اقتصادی مردمان این خطه سبز داشته باشد.

امیری تصریح کرد: می‌توان با تکیه بر همین موضوع با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ویژه در این مناطق، ضمن معرفی نقاط قوت خاص شهرستان، تلاش کنیم تا این مناطق و استان‌مان به جایگاه اصیل و اصلی خود برسد.

او تاکید کرد: متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم به نحو احسن این ویژگی‌های منحصر به فرد را معرفی و به نمایش بگذاریم و این جشنواره موقعیت ویژه‌ای برای رسیدن به این اهداف خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه تصریح کرد: تقویم سالانه جشنواره‌های استان با رویکرد توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، طبیعی، تاریخی و اقتصادی مناطق مختلف استان تدوین می‌شود. 

در ادامه اعضای ضمن تقسیم وظایف دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره برنامه‌های را مصوب کردند. 

جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت شهرستان صحنه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) در ۱۱ مهرماه همزمان با هفته گردشگری در روستای کندوله از توابع شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402063001847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha