ثبت تاریخ شفاهی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در دوران دفاع‌مقدس

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس ضبط و ثبت خاطرات پزشکان و پرستاران حاضر در دوران جنگ تحمیلی در دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدامین حبیبی، مدیر فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس ثبت تاریخ شفاهی آن دوران با عنوان دانشجویان ورودی ۵۰ انجام می‌شود؛ براین اساس گفت‌وگو با دکتر اقتداری دکترای داروسازی و صدیقه موسوی، پرستار و از اعضای هیئت‌علمی در اماکن ثبت‌شده میراث‌فرهنگی یعنی دانشکده پزشکی و دانشکده علوم مصاحبه‌ها ضبط شدند.

او گفت: در این مصاحبه‌ها نقش پزشکی و پرستاری و همچنین تأثیر دانشگاه بر هشت سال دفاع‌مقدس، فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی و جهاد دانشگاهی، نقش و تأثیر فعالیت‌های دانشجویان در دوران دفاع‌مقدس، تشریح شده است.

مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: نقش بانوان و پرستاران در هشت سال دفاع مقدس در سطح بیمارستان‌ها، مقایسه نوع آموزش دوران دفاع‌مقدس با اکنون و توصیه درباره خدماتی که پرستاران می‌توانند به بیماران ارئه کنند در این تاریخ شفاهی به آن اشاره شده است.

او بیان کرد: نشست‌های علمی با چهره‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع‌مقدس، مصاحبه با افراد شاخص، بازدید از پارک علم و فناوری و آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه از برنامه‌های مدیریت فرهنگی دانشگاه در هفته دفاع‌مقدس است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070200049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha