ناکام ماندن حفاران غیرمجاز سودجو در ملایر همدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: حفاران سودجو که در نزدیکی روستای حسن کوسج اقدام به حفاری غیرمجاز کردند با اقدام عوامل انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ناکام ماندند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی گفت: در روز چهار شنبه 30 شهریور 1402 گزارشی توسط عوامل انتظامی مبنی بر حضور حفاران سودجو در نزدیکی روستای حسن کوسج به این اداره و یگان حفاظت شهرستان ابلاغ  شد که با پیگیری یگان حفاظت و  عوامل انتظامی حفارگران متواری شدند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر افزود: براساس این گزارش بلافاصله دستورات لازم در این زمینه به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی داده شد و با هماهنگی عوامل قضائی سامن موضوع با سرعت پیگیری و حفارگران متواری شدند.

او تصریح کرد: با اقدامات لازم یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، ادوات حفاری درون چاه ایجاد شده به عمق بیش از 25 متر به اداره میراث‌فرهنگی ملایر منتقل  و اقدام اطلاعاتی درخصوص کشف هویت افراد در دست اقدام است.

جلیلی بیان کرد: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان، عوامل انتظامی و بسیج و ... همیشه هوشیار است و به حفاران سودجو در این زمینه اخطار می‌دهد که از انجام این‌گونه اقدامات خودداری کنند وگرنه مطابق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070300104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha