ثبت ۱۵ رویداد مهم استان اردبیل در فهرست رویدادهای کشور

معاون گردشگری استان اردبیل از ثبت رسمی ۱۵ رویداد مهم استان در فهرست رویدادهای ملی وزارت میراث‌فرهنگی و دریافت مجوز برگزاری این رویدادها خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل گفت: ۱۵ رویداد مهم استان اردبیل در فهرست رویدادهای ملی وزارت میراث‌فرهنگی ثبت و مجوز برگزاری این رویدادها صادر شد.

معاون گردشگری استان اردبیل افزود: رویدادها و جشنواره‌های متنوعی در استان وجود دارد که نقش قابل توجهی در انعکاس قابلیت‌ها و آداب و رسوم استان دارد و ثبت این رویدادها نقطه عطفی در توسعه برنامه‌های بازاریابی و ارتقا برند استان تلقی می‌شود.

او تاکید کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر، جشنواره نان و برکت، جشنواره زمستان بیدار و جشنواره سیب و انگور برای شهرستان مشگین شهر و جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان برای شهرستان بیله‌سوار، جشنواره آش و غذاهای سنتی و آیین ملی چشمه باشی با نام جشنواره نو اوستی برای شهرستان نیر به ثبت رسیده‌اند.

یحیی نجارقابل ادامه داد: همچنین جشنواره چومچه خاتون و جشنواره هیوا برای شهرستان کوثر، جشنواره الله لاما برای شهرستان گرمی و جشنواره عسل سبلان و جشنواره گیلاس برای شهرستان اردبیل و جشنواره گل‌های بابونه برای شهرستان نمین ثبت رسمی شده و دو رویداد  دیگر نیز در حال بررسی ارزیابان وزارت میراث‌فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha