بازدید مهندس ضرغامی از مجتمع گردشگری بام بهشت

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  در سفر به شهرستان جیرفت از مجتمع گردشگری بام بهشت بازدید کرد و با مردم و مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز به گفت‌وگو نشست.

به گزارش میراث آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدای سفر خود به شهرستان جیرفت، با حضور در گلزار شهدای شهر درب‌بهشت از توابع بخش ساردوئیه جیرفت به مقام شامخ شهدای گمنام این شهر ادای احترام کرد.

او در ادامه از غرفه‌های فعال که محصولات محلی در صحن امامزاده سلطان سید احمد عرضه می‌کردند، بازدید کرد و به درد و دل مردم حاضر در آنجا گوش داد.

بازدید از محل ساخت مجتمع گردشگری بام بهشت(مجتمع جانبازان) گام بعدی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر درب‌بهشت بود.

احمد فاطمی مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز در حاشیه این بازدید گفت: این شرکت توسط سردار حاج قاسم سلیمانی برای ۲۱۸ جانباز بالای ۷۰ درصد استان کرمان راه‌اندازی شد. جلسات اولیه آن با حضور سردار و در خانه ایشان برگزار می‌شد و به توصیه سردار دل‌ها این مجموعه به دنبال هیچ رانت دولتی به هیچ وجه نیست و صرفا خصوصی است.

او ادامه داد: امروز در فولاد مبارکه اصفهان تنها شرکتی هستیم که انحصاری چهار خط تولید سرباره‌های فولاد مبارکه داریم و در فولاد زرند سالانه ۱۰ میلیون تن خوراک کارخانه کنسانتره فولاد زرند تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز با اشاره به سایر طرح‌های در دست اقدام این شرکت عنوان کرد: مجتمع گردشگری بام بهشت با هدف احداث مجموعه گردشگری، علمی، آموزشی و فرهنگی به صورت کاملا خصوصی ساخته می‌شود.

او اظهار کرد: در این مکان یک مجموعه رصدخانه بزرگ راه‌اندازی خواهد شد که جزو رصدخانه‌های بزرگ کشور خواهد بود و مرتفع‌ترین رصدخانه ایران بعد از رصدخانه تهران است. رصدخانه بام بهشت دارای یک اتاقک رصد روز، رصد شب و پلان‌تاریوم به مساحت ۳۱۳ مترمربع است. همچنین یک سالن اجتماعات نیز دارد.

فاطمی با بیان این مطلب که رصدخانه بام بهشت سومین رصدخانه بزرگ علمی و فرهنگی است، تصریح کرد: این رصدخانه آینده درخشانی در صنعت گردشگری استان کرمان دارد.

او افزود: یک مجموعه کافه رستوران و ۱۴ سوئیت اقامتی و یک مجموعه تفریحی و فرودگاه فوق تخصصی ویژه هواپیماهای فوق سبک و یک مجموعه کارتینگ در بام بهشت ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز گفت: اگر موانعی پیش روی ما قرار نگیرد، فاز اول مجتمع گردشگری بام بهشت طی 10 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فاطمی با بیان این مطلب که هفتم اردیبهشت‌ماه سال آینده همه نجوم‌شناسان کشور را به این مکان دعوت خواهیم کرد، از وزیر درخواست کرد تا برای اجرای این پروژه همکاری لازم را با این داشته باشند و همچنین مجموعه‌ای که در کلوت‌های شهداد در حال متروکه شدن است، به این مجموعه ما واگذار کنند تا مجتمع گردشگری بام بهشت یک مجموعه در اقلیم سرد و یک مجموعه در اقلیم گرم داشته باشد.

او ادامه داد: یک شرکت حمل و نقل گردشگری هم نیاز است، زیرا در استان کرمان ۹ اثر گردشگری ثبت جهانی داریم، لذا از به کمک شرکت‌های خودروسازی نیاز داریم.

فاطمی گفت: فاز اول مجموعه گردشگری بام بهشت شامل رصدخانه، ۱۴ سوئیت اقامتی، پلان‌تاریوم، مرکز تفریحی و ... در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می‌شود و فرودگاه فوق تخصصی ویژه هواپیماهای فوق سبک در فاز دوم افتتاح خواهد شد.

او ۲.۷ هکتار را مساحت این مجموعه دانست و بیان کرد: اعتبار اولیه آن حدود ۳۲ میلیارد تومان است و در فاز اول زمینه اشتغال ۴۶ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha