گشت فعالان گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر در بناهای ثبت‌ملی دفاع‌مقدس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر گفت: همزمان با هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت هفته گردشگری، با هدف ارج نهادن به یادگارهای دفاع‌مقدس، گشت گردشگری بازدید از بناهای ثبت‌ملی دوران جنگ تحمیلی در خرمشهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سجاد پاک‌گهر چهارم مهرماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: به‌مناسبت هفته دفاع‌مقدس و هفته گردشگری، اداره میراث‌فرهنگی خرمشهر با همکاری اداره‌کل بندر و دریانوردی، مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خرمشهر و سازمان منطقه‌آزاد اروند، گشت گردشگری بازدید از بناهای ثبت‌ملی حوزه دفاع‌مقدس این شهرستان را برگزار کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ادامه داد: در این بازدید که باحضور اعضای انجمن مهرازی شهرستان، تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی و برخی از علاقه‌مندان این حوزه برگزار شد، بازدید از بناهای ثبت‌ملی حوزه دفاع‌مقدس این شهرستان شامل بنای ثبت‌ملی بندرخرمشهر، بازدید از یک نمایشگاه حوزه دفاع‌مقدس در اداره‌کل بندر، بازدید از یک ساختمان ثبت‌ملی در سطح شهر و بازدید از موزه جنگ خرمشهر در دستورکار قرار گرفت و انجام شد.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به تعداد زیاد بناهای ثبت‌ملی و یادمان‌های مربوط به حوزه دفاع‌مقدس در شهرستان خرمشهر، می‌توان اصلی‌ترین محور گردشگری دفاع‌مقدس کشور را شهرستان خرمشهر دانست که براساس آمارهای موجود، سالیانه بیش از سه میلیون نفر بازدیدکننده از این اماکن در شهرستان خرمشهر صورت می‌گیرد.

پاک‌گهر با بیان این‌که همه ما نسبت به شهدا و رزمندگان دفاع‌مقدس کوتاهی کرده‌ایم، افزود: تکلیف و وظیفه تک‌تک مسئولان و مردم است که خانواده و جامعه خود را با دوران دفاع‌مقدس آشنا سازند که گشت یادشده نیز با همین هدف اجرا شد.

گشت فعالان گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر در بناهای ثبت‌ملی دفاع‌مقدس

انتهای پیام/

کد خبر 1402070400181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha