تقدیر از فعالان گردشگری استان هرمزگان

مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری و تقدیر از فعالان صنعت گردشگری در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان روز چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۲ در این مراسم با تبریک روز جهانی و هفته گردشگری به فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری گفت: تلاشگران عرصه گردشگری کسانی هستند که سهم خودشان را از بازار اقتصادی ایفا کردند و همه این تلاشگران عزیز تشکر می‌کنم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: شعار امسال «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز»، گردشگری اکو پایه است که بر داشته‌های محیط زیست اشاره دارد و ما باید باید این سرمایه و ثروت بزرگ الهی را قدر بدانیم.

او با اشاره به اینکه استان هرمزگان یک استان فوق‌العاده با ظرفیتی منحصر به فرد است، ادامه داد: هر جایی بر مزیت‌اش تکیه کرده قطعاً موفق بوده است.

محسنی اظهار کرد: در بررسی تمام کشورهای دنیا، کشورهایی در حوزه تجارت و اقتصاد موفق هستند که همزیست دریا و آب هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های دریایی زیادی دارد، افزود: با تکیه بر این مزیت‌ها می‌توانیم در حوزه گردشگری و گردشگری دریایی موفق باشیم.

ساخت مارینا در بندرعباس و جزیره هرمز

او در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه فعالیت‌های حوزه گردشگری و پروژه‌های پیشران اقتصادی در حوزه گردشگری پرداخت و گفت: این اداره کل جز اداره استان در حوزه پیشران اقتصادی معرفی شده و پروژه‌های پیشران می‌تواند محرک توسعه استان باشند.

محسنی با بیان اینکه پروژه ساخت مارینا یکی از پروژه‌های پیشران است که پروژه سنگینی است، افزود: تفاهم‌نامه این پروژه ماه گذشته در بنادر استان منعقد شده که ۱۳۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: تبعات و بازخورد پس از اجرای این پروژه زیر ساخت با دولت و رو ساخت با سرمایه‌گذار است.

شناسایی مکانی برای احداث شهرک‌ییلاقی هرمزگان

او با اشاره به اینکه مردم هرمزگان برای مسافرت و رفتن به جاهای خوش آب و هوا به استان‌های همجوار مسافرت می‌کردند، افزود: در نقطه تلاقی مرزی بین هرمزگان و استان‌های دیگر، مکانی برای احداث شهرک‌ییلاقی هرمزگان را شناسایی کردیم.

محسنی ادامه داد: مراکز و زیرساخت‌های ورزش‌های آبی در جزیره هرمز شناسایی شده است مثلاً در جزیره هرمز سال آینده چندین بالن رنگارنگ برفراز هرمز به پرواز در بیاید.

پروژه دهکده گردشگری هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در ادامه با اشاره به ساخت دهکده گردشگری هرمزگان گفت: در تمام سرانه‌هایی که در حوزه خدماتی گردشگری است در دهکده گردشگری مشخص شده است که یک پهنه ۴۶ هکتاری در مجاورت شهر بندرعباس است.

او با اشاره به اینکه هر گردشگری هر آنچه خدمات گردشگری را بخواهد در دهکده گردشگری وجود دارد، افزود: مرکز حراج اقلام قیمتی، صنایع دستی، باغ گردشگری، میز میوه و خیلی از چیزهای دیگر در این دهکده وجود دارد.

محسنی ادامه داد: شاید سؤالات زیادی مطرح باشد که آیا اجرا این طرح شدنی است یا نه؟ بله می‌شود باید تفکر و نگاه ما نسبت به حوزه اجرایی تغییر پیدا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این پروژه ویژگی خاصی دارد اول باید خودمان بپذیریم و قبول بکنیم می‌شود یا نه. بله می‌شود و این بخش کوچکی از توان و ظرفیت معاونت گردشگری اداره کل هرمزگان است که باید انجام بدهند.

او اظهار کرد: با مقامات عالی استان هم‌اندیشی و هم افزایی شده و بنا بر این گذاشته شده که این پروژه اجرایی شود.

محسنی افزود: تمام حوزه‌ها و بخش‌های خدماتی در این پروژه که خیلی هم زیاد است به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

با آموزش در حوزه گردشگری موفق هستیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مراکز آموزشی هستند که سرمایه‌گذارهای حاذق و با فکر تحویل جامعه می‌دهند؛ بیان کرد: اگر شما می‌بینید که دنیا در زمینه گردشگری فعال و موفق هستند، ۲۰ سال پیش آغاز تربیت مدیران و افراد حوزه گردشگری را آغاز کرده‌اند و نیروهای خود را خوب تربیت کرده‌اند که امروز کارشان را خوب بلد است.

او افزود: ما در داشتن جاذبه‌های گردشگری و فرصت گردشگری جز ۱۰ کشور دنیا هستیم ولی به لحاظ درآمدی از این صنعت جز هشتادمین کشور هستیم.

محسنی تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرموده که شما اگر به این موضوع گردشگری تکیه و از منافع گردشگری استفاده کنید برای اداره امور کشور کافی است.

رونمایی از طرح بزرگترین مجموعه گردشگری در جنوب کشور با عنوان باغ بهشت، تقدیر از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری، اجرای موسیقی سنتی و... از برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته گردشگری در بندرعباس بود.






 

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha