رونق گردشگری نیازمند همکاری تمام قواست/ گام‌های بلند مهندس ضرغامی برای رونق گردشگری با لغو روادید

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی گفت: لغو روادید میان ایران و برخی از کشورها یکی از اقدامات مثبت در جهت رونق گردشگری خارجی در کشور است، ما باید زیرساخت‌ها را برای این مهم اصلاح کنیم و تلاشمان بر این باشد که هر خلا و کمبودی در موضوع گردشگری، بحث قوانین مصوبات و آیین نامه‌ها اگر وجود دارد رفع شود.

محمد رضا دشتی اردکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا گفت: امیدواریم که در این مجلس طرحی در جهت رونق هر چه بیشتر گردشگری به تصویب برسد، با توجه به ضعف‌های قانونی که در بحث و ایجاد گردشگری پر رونق برای گردشگران خارجی و داخلی وجود دارد در تلاش هستیم که بتوانیم اقدامات مثبتی در این راستا داشته باشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو روادید برای حضور برخی از گردشگران خارجی، افزود: لغو روادید میان ایران و برخی از کشورها یکی از اقدامات مثبت در جهت رونق گردشگری خارجی در کشور است، ما باید زیرساخت‌ها را برای این مهم اصلاح کنیم و تلاشمان بر این باشد که هر خلا و کمبودی در موضوع گردشگری، بحث قوانین مصوبات و آیین نامه‌ها وجود دارد رفع شود در این بین دولت و مجلس شورای اسلامی و حتی دستگاه قضایی، تمام قوا باید با همکاری و تلاش یکدیگر زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گردشگری در تمام دنیا یکی از منابع کشورهاست و ایران در این راستا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های درست و کارآمدی داشته باشیم و ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مهندس ضرغامی امیدواریم گام‌های بلندی در این راستا بردارند.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی با تاکید به رونق گردشگری در برنامه هفتم توسعه، یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه فصلی برای رونق گردشگری در نظر گرفته شده است و زیر ساخت‌های آن باید مورد توجه قرار بگیرد که امیدواریم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این سه عنصر که مسیری برای گردشگری هستند در زیر مجموعه وزارتخانه مربوطه به درستی ببیند، هر کدام از این سازمان‌ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند. احکام خوبی در برنامه هفتم توسعه دیده شده که با تصویب مجلس و شورای نگهبان می‌توانیم فصل جدیدی را در بحث گردشگری داشته باشیم.

دشتی اردکانی با بیان اینکه چشم انداز روشنی برای رونق گردشگری می‌بینم، اظهار داشت:  در دولت سیزدهم نیز آقای رئیسی توجه ویژه‌ای نسبت به این بخش دارند و با تلاشی که در دولت صورت گرفته، می‌توان آینده خوبی را برای بحث گردشگری کشور تعریف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha