زنگ گردشگری در مدرسه شهید اکبری میرجاوه نواخته شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میرجاوه گفت: هم‌زمان با روز جهانی جهانگردی، زنگ گردشگری در مدرسه شهید اکبری شهرستان مرزی میرجاوه به صدا درآمد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، صبح روز چهارشنبه پنجم مهرماه با حضور رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرزی میرجاوه، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری و جمعی از مسئولان این شهرستان زنگ گردشگری در دبیرستان شهید اکبری این شهرستان نواخته شد.

عبدالله کرد بیان کرد: این اقدام با توجه‌ به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خاصی که شهرستان میرجاوه در زمینه گردشگری دارد، در روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری انجام شد تا با معرفی این ظرفیت‌ها، ماندگاری مسافر در این خطه افزایش یابد.

اورئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میرجاوه افزود: آثار تاریخی و گردشگری زیادی همچون شهربانی، ساختمان پست، ساختمان گمرک، ایستگاه راه‌آهن، تمین، معماری صخره‌ای تمین، غار لادیز و قبرستان هفتاد ملا و... پس از پیروزی انقلاب توسط کارشناسان احصا و در فهرست ثبت ملی آثار میراث‌فرهنگی قرار گرفتند.

او ادامه داد: در حوزه میراث‌فرهنگی ثبت ۱۶ اثر تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث ملی کشور، ثبت یک اثر ملی طبیعی در فهرست آثار ملی ایران، شناسایی ۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ثبت ۲۵ اثر ناملموس در فهرست میراث معنوی کشور از جمله اقدامات انجام شده در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha