سیستان و بلوچستان می‌تواند با تکمیل زیرساخت‌ها دروازه گردشگری کشور شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با معرفی دقیق ظرفیت‌های استان و تکمیل زیرساخت‌ها و حمایت از صنعت گردشگری، سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه گردشگری کشور شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم شامگاه چهارشنبه پنجم مهرماه در آیین افتتاح جشنواره غذا و نمایشگاه صنایع‌دستی زاهدان که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و آغاز هفته وحدت در مجتمع گردشگری لادیز برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری در دنیای امروز و رقابت کشورها با یکدیگر در توسعه به عنوان یک قطب اقتصادی حائز اهمیت تلقی می‌شود به گونه‌ای که حتی برخی از کشورها این صنعت مهم و تأثیرگذار را جایگزین درآمد حاصل از منابع طبیعی و سایر صنعت‌های خود کرده‌اند و به عنوان مکملی در پیشران توسعه قرار داده‌اند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به شعار این هفته مبنی بر «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز»، افزود: صنعت گردشگری آورده‌های مثبت و مستقیم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برای هر منطقه به دنبال دارد.

او با اشاره به اینکه کشور ایران در صنعت گردشگری رشد چشمگیری طی سال‌های گذشته داشته است، ادامه داد: در این زمینه در حوزه‌های احیا و مرمت آثار تاریخی، ایجاد تاسیسات و مجتمع‌ها و اماکن تفریحی-گردشگری و حتی در معرفی این صنعت به متقاضیان و سرمایه‌گذاران این حوزه گام‌های موثری برداشته شده است.

طهرانی مقدم تأکید کرد: اگر صنعت گردشگری حمایت شود و منتج به تکمیل و توسعه زیر ساخت‌ها گردد با معرفی دقیقاً ظرفیت‌ها قطعاً این استان می‌تواند دروازه گردشگری کشور باشد.

او با بیان اینکه جشنواره غذا و صنایع‌دستی زاهدان یکی از ۹۹ برنامه هفته گردشگری در استان است، گفت: این جشنواره به مدت چهار شب بعد از اذان مغرب و عشا با حضور صنعتگران در حوزه غذا و صنایع‌دستی در قالب ۲۱ غرفه که ۹ غرفه آن به معرفی و طبخ ۶۰ غذا شامل ۴۰ نوع غذای اصلی و ۲۰ نوع انواع نان و کلوچه، شیرینی‌ها که در آن غذا و دسرهای کشورهای پاکستان و افغانستان نیز وجود دارد در مجتمع گردشگری لادیز در برگزار است.

طهرانی مقدم تصریح کرد: این جشنواره در بخش صنایع‌دستی نیز شامل ۱۲ غرفه اعم از سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، زیورآلات سنتی، سکه دوزی، معرق و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین سوغات محلی مانند کشک زرد، آچار و عرقیات محلی و روغن‌های درمانی است.

گفتنی است این جشنواره از ۵ مهرماه آغاز و در هشتم مهرماه با معرفی منتخبین به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha