موزه‌ها بهترین محل برای انتقال و نمایش فرهنگ و هنر کشور است

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی گفت: موزه‌ها محل تلاقی فرهنگ‌ها و بازدیدکنندگانی است که از اقصی نقاط کشور و جهان حضور پیدا می‌کنند و بهترین مکان برای انتقال و نمایش فرهنگ و هنر کشور است.

به‌گزارش میراث‌آریا، نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور هنرمندان روز چهارشنبه 5 مهرماه 1402 به‌مناسبت هفته گردشگری در عمارت بادگیر کاخ گلستان افتتاح شد.

آفرین امامی در حاشیه این نمایشگاه گفت: هدف از این نمایشگاه حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است که با همکاری میراث‌فرهنگی استان تهران و هنرمندان شهرستان پردیس برگزار شده است، همچنین هنرمندانی نیز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی برای این نمایشگاه حضور دارند و در چندین رشته صنایع‌دستی آثار خود را به مدت یک هفته به نمایش گذاشته‌اند.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: موزه‌ها به عنوان یک مجموعه فرهنگی علاوه بر وظایف ذاتی‌شان که حفاظت، نگهداری و معرفی اشیای فرهنگی و تاریخی است، باید پویا نیز باشند و به صورت رویداد محور فعالیت‌هایی به صورت جمعی انجام دهند.

او تصریح کرد: حمایت از هنر، فرهنگ و هنرهای سنتی یک کشور، یکی از کارهای است که موزه‌ها باید به آن توجه داشته باشند و از آن حمایت کنند، زیرا محل تلاقی فرهنگ‌ها و بازدیدکنندگانی است که از اقصی نقاط کشور و جهان در موزه‌ها حضور پیدا می‌کنند و بهترین محل برای انتقال و نمایش فرهنگ و هنر کشور است.

امامی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، علاوه بر اینکه روح تازه‌ای به مجموعه‌های موزه‌ای می‌بخشد، سهمی نیز در انتقال این هنر و فرهنگ دارد و احترامی نیز به اقوام و هنرهای دستی و سنتی کشور گذاشته می‌شود.

او افزود: مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از این هنرمندان حمایت می‌کند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha