برپایی جشنواره سمنوپزان در روستای دستگرد قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از برگزاری جشنواره سمنوپزان در روستای دستگرد این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی عصر امروز پنجشنبه 6 مهر 1402 با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با حضور ابوالقاسم مقیمی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائران استانداری قم در روستای دستگرد از توابع شهرستان کهک استان قم آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اضافه کرد: مراسم سمنوپزان به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری و همزمان با برگزاری جشنواره گردشگری خوراک و با همکاری این اداره‌کل و مشارکت انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی و مجتمع گردشگری دهکده مجلل برگزار شد.

او اضافه کرد: این مراسم سمنوپزان از امشب آغاز می‌شود و فردا صبح و بعد از آماده شدن سمنو، این خوارک بین مردم منظقه و گردشگران توزیع خواهد شد.

ارجمندی در ادامه با اشاره به قدمت سنت سمنوپزان در این روستا یادآور شد: آیین سمنوپزان در روستای دستگرد به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز ماه ربیع‌الاول در این روستا انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این آیین امسال با فرا رسیدن هفته گردشگری مقارن شده و هم زمان با برگزاری جشنواره خوراک در شهرستان کهک، اجرایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha