اشغال ۹۰ درصدی واحدهای اقامتی قم در شش ماهه اول سال/ ۱۲هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی در قم پذیرای زائران و مسافران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ۱۲هزار و ۷۳۷ تخت اقامتی رسمی در استان قم برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی امروز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری با بیان این مطلب اظهار کرد: تخت‌های رسمی گردشگری استان قم شامل تاسیسات اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر است.

او افزود: تعداد کل تاسیسات اقامتی رسمی استان قم شامل ۲۷۲ مورد است که در این ۲۷۲ محل، ۴۰۰۶ اتاق وجود دارد.

ارجمندی با اشاره به این که بیشتر گردشگران خارجی استان قم از کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان هستند اظهار کرد: بسیاری از این گردشگران با هدف زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) وارد قم می‌شوند اما از مکان‌های تاریخی استان نیز بازدید به عمل می‌آورند و در این بین بیشترین بازدیدها از حرم، جمکران، تیمچه بازار، چهل اختران و بیت امام خمینی(ره) بوده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: میزان اشغال تخت‌های رسمی اقامتی در شش ماه اول امسال  در قم حدود ۹۰ درصد بوده‌است.

او  با اشاره به فعالیت مجتمع‌های گردشگری درقم  نیز گفت: ۱۲ مجتمع گردشگری در داخل شهر و ۱۸ واحد در بیرون از شهر به گردشگران و مسافران خدمات دهی می‌کنند.

ارجمندی تعداد کل پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی صادر شده در استان قم در سال جاری را ۶۷۸ فقره عنوان کرد و افزود: تعداد کل پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی صادر شده نیز ۸۲۷۵ مورد بوده‌ است.

او تعداد کل آثار ثبت شده تاریخی استان قم در فهرست آثار ملی را نیز ۵۴۱ عدد عنوان کرد و گفت: تعداد کل اشیای تاریخی به دست آمده در استان ۱۴هزار و ۶۰۵ عدد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070700370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha