حفاظت از آثار فرهنگی استان اردبیل با همکاری سپاه استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: حفاظت از آثار پرتعداد تاریخی و فرهنگی استان تنها با همکاری عموم مردم و نیروهای نظامی و امنیتی ممکن خواهد بود که سپاه و بسیج می‌توانند در این مورد نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 8 مهرماه 1402 در دیدار با فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان گفت: استان اردبیل بیش از هزار اثر تاریخی ثبت شده و بیش از 2 هزار اثر شناسایی شده دارد که حفاظت از این آثار به تنهایی از عهده اداره کل میراث‌فرهنگی استان برنمی‌آید و همکاری سایر نهادها در این راستا نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: حفاظت از این آثار تنها با همکاری عموم مردم و نیروهای نظامی و امنیتی ممکن خواهد بود که سپاه و بسیج با توجه به گستره حضور خود می‌توانند در این مورد نقش مهمی داشته باشند.

او همچنین با اشاره به همکاری سپاه استان در برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 تاکید کرد: سپاه استان در برقراری امنیت مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل 2023 با تمام توان وارد شد و بسیار موثر بود، انتظار می‌رود در نشست وزرای گردشگری نیز در هفته جاری حضور موثر سپاه استان را شاهد باشیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما در دستگاه‌های امنیتی و غیر امنیتی مکمل همدیگر هستیم و تقسیم کارها بین نهادهای مختلف اتفاق افتاده است و سپاه نیز تلاش می‌کند به وظیفه خود در همکاری با سایر دستگاه‌ها عمل کند.

سردار غلامحسین محمدی اصل افزود: در مورد حفاظت از میراث‌فرهنگی استان نیز ما با تمام قوا همراهی و همکاری خواهیم داشت و به نواحی سپاه و بسیج اعلام می‌کنیم که در این مورد همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha