دست‌اندرکاران ثبت جهانی 54 کاروانسرای ایرانی با حضور رئیس‌جمهوری تجلیل شوند

رئیس فراکسیون میراث‌فرهنگی، گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری با اشاره به ثبت جهانی 54 کاروانسرای ایرانی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی درخواست کرد، از دست‌اندرکاران این ثبت در نشستی با حضور رئیس جمهوری تجلیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، در نامه محمدرضا دشتی اردکانی آمده است:

حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک اعیاد پیش رو همان گونه که مستحضرید مجموعه ۵۴ کاروانسرای ایران در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر ریاض کشور عربستان به عنوان بیست و هفتمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید که گامی مهم در راستای حفاظت مطلوب از این آثار فرهنگی و معرفی این سرمایه غیرقابل تکرار است.

ثبت کاروانسراهای ایرانی در فهرست یونسکو مؤید جایگاه و نقش بی‌بدیل این سرزمین در غنابخشی و ساخت فرهنگی جامعه جهانی به واسطه ارزشهای ایرانی است و انتقال معانی متعالی نهفته در آثار تاریخی به جامعه جهانی می‌تواند ضمن توسعه صنعت گردشگری تصویر ایران را در جامعه جهانی ارتقا دهد.

این اقدام ارزشمند که به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حاصل شد. دستاورد بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم است، لذا خواهشمند است دستور فرمایید از دست‌اندرکاران این اقدام ارزنده در قالب نشستی با حضور جنابعالی تقدیر و تشکر به عمل آورده شود و تمهیدات ملی با همکاری سایر دستگاه‌ها در خصوص حفاظت و صیانت از این مجموعه فاخر اتخاذ شود.

پیشاپیش از امعان نظر حضرتعالی در عنایت به مواریث فرهنگی تاریخی این سرزمین کمال تقدیر و تشکر را به عمل می‌آورم.

در نشست عصر یکشنبه، ۲۶ شهریور(۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳)، چهل‌وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO)، پرونده کاروانسراهای ایران (مجموع ۵۴ کاروانسرای تاریخی) بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha