حضور پررنگ بخش خصوصی لازمه توسعه گردشگری شهرستان خوسف

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت: توسعه گردشگردی در شهرستان خوسف نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این زمینه است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علی صالحی روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ در دیدار با فرماندار خوسف به مناسبت هفته گردشگری با اشاره به تنوع‌ بالقوه بخش‌های سه‌گانه در این شهرستان گفت: در سال‌های اخیر بخشی از زیرساخت‌ها و امور زیربنایی توسط بخش دولتی انجام شده است، اما برای تعریف مقصد گردشگری نیازمند اعتبار ویژه و حضور بخش خصوصی در این عرصه هستیم.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف به شناسایی ۳۰۲ اثر و ثبت ۱۰۵ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در فهرست ملی اشاره کرد و گفت: شهرستان خوسف به لحاظ تعداد خانه‌های تاریخی با ۳۸ اثر و تعداد بافت‌های تاریخی با پنج اثر ثبتی رتبه اول و از نظر تعداد آثار ثبتی در رتبه دوم استان خراسان جنوبی قرار دارد.

صالحی در خصوص راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی خور و کوشه گفت: مجوزهای لازم اخذ شده و در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم انجام می‌شود.

سید علی حسینی فرماندار شهرستان خوسف هم گفت: خوسف دارای ظرفیت‌های غنی از لحاظ میراث‌فرهنگی است که از جمله آثار مهم آن منظر فرهنگی خوسف و مقبره ابن حسام خوسفی است.

حسینی افزود: باید از ظرفیت معادن برای توسعه گردشگری منطقه کویر لوت و آبگرم معدنی استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha