میزبانی قزوین در جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، رویدادی اثرگذار در معرفی استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: شناساندن ظرفیت‌های غنی قزوین و معرفی شایسته استان در سطح ملی قطعا مهترین هدف مجموعه مدیریت استان برای میزبانی از این رویداد است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی با اشاره به آمادگی قزوین برای میزبانی از دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی اظهارکرد: برگزاری این رویداد که در یک مقطعی قزوین را در مرکز کانون توجه بخش خاصی از جامعه و مخاطب عام قرار می‌دهد بسیار برای استان حائز اهمیت است و با توجه به تاکید مجموعه مدیریت استان در برگزاری شایسته این جشنواره، همه دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری یک رویداد باشکوه با همه توان پای کار هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رویکرد مردمی جشنواره را از شاخصه‌های مهم آن خواند و افزود: مردمی‌سازی این جشنواره و اینکه این رویداد حس افتخار را برای قزوینی‌ها ایجاد کند از جمله موضوعات مهمی است که در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه ویژه واقع شده و افتتاحیه این جشنواره در قالب یک شادپیمایی شهری با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور لحظه به لحظه با مردم قزوین برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه امیدواریم اهالی قزوین در ایام برگزاری جشنواره تجربه‌ای متفاوت را در مواجهه با فعالان فرهنگ و هنر و رسانه کشور داشته باشند، ادامه داد: مجموعه سعدالسلطنه که به تازگی در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته و در دل بازار سنتی قزوین واقع شده یکی از محورهای اصلی برگزاری این جشنواره است و مجموعه دولتخانه صفوی، آب‌انبار سردار بزرگ و باغستان سنتی قزوین نیز از جمله فضاهایی هستند که تا کنون برای برگزاری برنامه‌های جانبی جشنواره انتخاب شده‌اند.

خزائلی با اشاره به طراحی جایزه ویژه قزوین در جشنواره گفت: با توجه به ضرورت تولید محتوای ویژه قزوین با هدف معرفی شایسته استان و ماندگاری آن برای سال‌های آتی، برنامه ویژه‌جایزه قزوین ذیل رویدادهای این جشنواره در پنج بخش طراحی شده و بخشی با عنوان ارسال مجموعه عکس از سعدالسلطنه به بهانه جهانی شدن این اثر تاریخی نیز به آن اضافه شده که به‌زودی فراخوان آن منتشر می‌شود و امیدواریم محتوای تولید شده توسط اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با موضوع قزوین برای استان و شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، میراث ناملموس و ... تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین با اشاره به برگزاری دومین پیش‌رویداد جشنواره ملی چندرسانه‌ای همزمان با هفته گردشگری در قزوین گفت: با توجه به ثبت جهانی کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در پرونده کاروانسراهای ایرانی، دومین پیش رویداد جشنواره با برگزاری مراسم نکوداشت این اثر تاریخی به‌عنوان اولین اثر ثبت جهانی قزوین در دومین روز از هفته گردشگری با حضور مرمتگران سعدالسلطنه و کاسب‌کاران و هنرمندان فعال در این مجموعه برگزار شد.

 خزائلی تصریح کرد: قزوین دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره که از چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری کشور به‌شمار می‌روند دارای ایده‌های بسیارخلاقانه‌ای هستند که امیدواریم بتوانیم از این ایده‌ها در ایام برگزاری جشنواره به خوبی استفاده کنیم.

او خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی، خوشنویسی، طراحی و... و استفاده از ظرفیت هنرمندان استان، حضور فعال گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی جانبی جشنواره، نامگذاری هر روز از جشنواره به نام یکی از مفاخر و چهره های فرهنگی، هنری و علمی استان و تجلیل از ایشان، اجرای طرح گالری به وسعت یک شهر و .. از جمله موضوعاتی است که در جلسات مستمر شورای برنامه‌ریزی استانی جشنواره به آن پرداخته می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha