صنعت گردشگری ایلام می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه پایدار در مسیر ایجاد اشتغال باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به مناسبت هفته گردشگری در خطبه‌های پیش از نمازجمعه گفت: صنعت گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه پایدار در مسیر ایجاد اشتغال باشد.

به‌گزارش میراث‌اریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی بعدازظهر روز جمعه ۷ مهرماه در خطبه‌های پیش از نمازجمعه شهر ایلام ضمن تبریک هفته گردشگری، آغاز هفته وحدت و همچنین هفته دفاع مقدس گفت: صنعت گردشگری می‌تواند یکی از اولویت‌های توسعه پایدار در مسیر ایجاد اشتغال و همچنین رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم، کم برخوردار و کمتر توسعه یافته باشد که تلاش ما در این مجموعه این است که با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف استان برای توسعه این صنعت اقداماتی انجام پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به شعار هفته گردشگری به‌عنوان گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز، افزود: هفته گردشگری فرصت مناسبی است که بتوان گزارشی از تمامی اقدامات انجام شده در این حوزه را به اطلاع عموم مردم ارائه داد.

او اظهار کرد: خوشبختانه در دولت کار و کرامت در راستای صنعت توسعه گردشگری استان تحولات بسیار خوبی انجام شده که این امر مدیون همکاری و هم‌افزایی و تشریک مساعی مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد:در سطح استان تعداد ۱۵۷ واحد اقامتی با ظرفیت اسکان بیش از ۵هزار نفر وجود دارد که با توجه به ذائقه گردشگری به سمت استان‌های غربی که نشأت گرفته از نگاه مثبت مقامات ‌کشوری و مدیران استان است و این امر باعث شد در ایام نوروز شاهد ورود بیش از ۳میلیون مسافر به استان باشیم.

شریفی گفت: در کنار توسعه صنعت گردشگری باید به موضوعات فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شود در همین راستا این اداره‌کل در ایام نوروز با اهدای گلونی (روسری محلی) به مسافران و گرشگران ورودی به استان، اقدام به این کار فرهنگی کرد.

شریفی تصریح کرد: استان ایلام با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی دارای بیش از ۸۹۲ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و که در دولت کار و کرامت تعداد ۳۸ اثر نیز ثبت ملی شده‌اند و بیش از پنج هزار اشیای تاریخی در گنجینه‌های استان نگهداری می‌شود.

او گفت: تا کنون هشت یادمان دفاع مقدس استان نیز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که به مناسبت هفته دفاع مقدس پرونده سه یادمان دفاع مقدس شامل منطقه عملیاتی کوشک واقع در شهرستان ایوان، منطقه عملیاتی گره‌شیر شهرستان مهران و منطقه عملیاتی چیلات شهرستان دهلران آماده و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است. ‎

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: ایام اربعین فرصت مناسبی بود که بتوانیم با ایجاد غرفه‌های صنایع‌دستی و غرفه اطلاع‌رسانی گردشگری در مسیر بازگشت زائران جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و همچنین محصولات صنایع‌دستی استان را معرفی کنیم که خوشبختانه همین امر باعث فروش محصولات صنایع‌دستی به مبلغ ۵میلیارد تومان شد و مورد استقبال زائران اربعین قرار گیرد.

شریفی در پایان این سخنرانی از حمایت‌های ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار امام جمعه ایلام به عنوان پدر معنوی استان و همچنین نگاه مدبرانه و هوشمندانه حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و معاونان در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقدیر و قدردانی کرد.

او ادامه داد: به مناسبت هفته گردشگری مسئولان اداره‌کل وهمچنین پرسنل معاونت گردشگری با برگزاری میزخدمت پیش از برگزاری نمازجمعه در محل مصلی شهر ایلام جوابگوی مطالبات و خواسته‌های مراجعه‌کنندگان بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha