تور بازدید کودکان و نوجوانان از محوطه طاق‌بستان برگزار شد

همزمان با هفته گردشگری تور بازدید کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ سال از مجموعه فرهنگی تاریخی طاق‌بستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز شنبه ۸ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌مناسبت هفته گردشگری توری با جامعه هدف نوجوانان در محل مجموعه تاریخی طاق‌بستان برگزار شد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه افزود: این تور با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان و اداره‌کل تامین اجتماعی استان برگزار شده است. 

او افزود: آشنایی کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جاذبه‌های گردشگری استان و آشنایی با شغل راهنمای گردشگری به عنوان یکی از حرفه‌های جذاب در حوزه گردشگری از جمله اهداف این تور بوده است.

امیری گفت: همچنین توجه به اهمیت عدم ریختن زباله در دامان طبیعت و داخل مجموعه‌های گردشگری و تاریخی که مورد بازدید عموم مردم هستند نیز از دیگر مواردی بود که در این تور که جنبه آموزشی داشت مورد توجه قرار گرفت. 

او افزود: کودکان و نوجوانان حاضر در این تور گردشگری ضمن آشنایی با خود اثر و شغل راهنمای گردشگر، در پایان بازدید خود به عنوان دوست‌دار محیط زیست اقدام به جمع‌آوری زباله‌های داخل مجموعه کردند. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، در خاتمه تصریح کرد: برای آشناسازی نسل جوان با میراث ایرانی اسلامی در برنامه‌های آینده از ظرفیت تفاهم‌نامه سه جانبه با آموزش و پرورش و شهرداری کرمانشاه بیشتر استفاده خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha