جشنواره آش و صنایع‌دستی زنجان فرصتی برای همدلی اقوام مختلف است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جشنواره آش و صنایع دستی فرصتی برای همدلی اقوام مختلف کشور است. 

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز ۷ مهرماه ۱۴۰۲ در مراسم افتتاحیه جشنواره آش اظهار کرد: آش و هنر دست یادگار پیشینیان ما هستند و وظیفه ما حفظ و کاربردی کردن آن‌هاست. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: امروز جشنواره آش و نمایشگاه صنایع‌دستی فرصتی شده است که با انسجام و وحدت اقوام مختلف گرد هم بیاییم و هنرمایی کنیم. 

صفوی یکی از نکات بارز نمایشگاه صنایع‌دستی زنجان را حضور پررنگ شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در نمایشگاه عنوان کرد و افزود: همزمان با این دو رخداد شب‌های فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: برای مدیریت بهتر، بخش سوغات نمایشگاه صنایع‌دستی به بخش خصوصی سپرده شده که با همکاری شهرداری زنجان و میراث‌فرهنگی استان برگزار می‌شود. 

این مسئول خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این دو رویداد به دلیل تقارن ماه محرم و صفر با تابستان امسال در مهر در نظر گرفته شد ولی از سال آینده طبق روال قبلی خود در فصل تابستان برگزار می‌شود. 

صفوی با تقدیر از همکاری و همراهی مجموعه استانی در برگزاری این دو رویداد مهم بیان کرد: خوشبختانه در زمینه اعطای تسهیلات گردشگری هم اتفاقات خوبی رخ داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha