برگزاری دوره آموزشی گردشگری سلامت در کرمانشاه

دوره آموزشی گردشگری سلامت با رویکرد گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری در ابتدای این دوره آموزشی اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری استان کرمانشاه است که متاسفانه از آن خیلی بهره‌برداری نشده است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: استان کرمانشاه با دارا بودن مرز مشترک با هر دو قسمت کُردنشین و عرب نشین عراق از بازار بسیار مناسبی درحوزه گردشگری سلامت برخوردار است که نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها برای سامان‌دهی است. 

او ادامه داد: وجود سه مرز رسمی تردد مسافر با عراق در مرزهای مشترک فرصت کم‌نظیری است که می‌تواند شرایط ویژه‌ای را برای خدمات‌دهی به بیماران عراقی فراهم کند. 

امیری گفت: در شهر کرمانشاه امکانات و تخصص‌های بسیار مناسبی در حوزه پزشکی وجود دارد که می‌تواند به گردشگران سلامت عراقی خدمات ویژه ارائه کنند. 

او با بیان اینکه آگاه سازی و آموزش یکی از کارهایی است که باید برای رونق گردشگری سلامت انجام شود، تصریح کرد: به همین منظور به مناسبت هفته گردشگری دوره آموزشی گردشگری سلامت با رویکرد سرمایه‌گذاری سبز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: این دوره آموزشی با حضور نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز گردشگری سلامت و نمایندگان بیمارستان‌های کرمانشاه که خدمات گردشگری سلامت ارائه می‌کنند، برگزار شد. 

ضرورت هم‌افزایی دو وزارت میراث‌فرهنگی و بهداشت برای سامان‌دهی گردشگری سلامت

همچنین در این دوره آموزشی مجتبی اخوان فعال و پیشکسوت گردشگری سلامت، نماینده تشکل حرفه‌ای استان البرز در کمیته مشترک گردشگری سلامت و مدرس این دوره اظهار کرد: هم افزایی بین دستگاه‌های متولی گردشگری به ویژه وزارت بهداشت و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای سامان‌دهی گردشگری سلامت یک ضرورت است. 

مدرس دوره گردشگری سلامت، افزود: ما باید نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و زمینه‌ای را فراهم کنید که بیماران خاص سفر کنند.

او افزود: در بازاریابی مهمترین مساله نیازهای مشتریان است و محصولی که می‌خواهیم به مشتری عرضه کنیم، باید بر اساس نیازهای مشتری باشد. 

اخوان گفت: شناسایی بازار هدف، تقسیم بندی مشتری‌ها و تحقیقات بازار از جمله مسائل مهمی است که در ایران انجام نشده است. 

او افزود: عدم هماهنگی‌ها و برخی تصمیمات در وزارت بهداشت از جمله موضوع تعرفه‌ها از دیگر مواردی است به گردشگری سلامت آسیب زده است. 

مدرس دوره گردشگری سلامت، ادامه داد:  به دلیل عدم هماهنگی دو وزارتخانه هیچگاه تعریف دقیقی برای مسیر گردشگری سلامت و نقش آژانس‌ها به عنوان کانال توزیع کننده بیمار تعریف نشده است. 

او گفت: بحث صدور مجوز، تقویت شبکه‌های توزیع که طبق قانون فقط و فقط وظیفه آژانس‌های دارای مجوز گردشگری سلامت است و پذیرش مریض فقط از طریق آی پی دی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

در استان کرمانشاه ۱۵ دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند و ۳۲ تخت IPD ویژه گردشگری سلامت در بیمارستان‌های استان فعال هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha