اقامتگاه بوم‌گردی سیکان در دره‌شهر ایلام افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افتتاح یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان دره‌شهر روستای هاشم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت هفته گردشگری عصر روز گذشته با حضور هوشنگ طاهری فرماندار شهرستان دره‌شهر، اقامتگاه بوم‌گردی «سیکان» در روستای هاشم‌آباد واقع در شهرستان دره‌شهر با حجم سرمایه‌گذاری ۳میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی سه نفر افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: افتتاح خانه بوم‌گردی در شهرستان دره‌شهر به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر و آشنایی با رسومات محلی و پخت غذاهای محلی انجام شد.

شریفی ادامه داد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی، یکی از طرح‌های ویژه وزارت متبوع و اداره‎کل استان برای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق دارای چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و هدف از آن توسعه بوم‌گردی و طبیعت‌گردی و ایجاد شغل و درآمد برای اهالی بومی و محلی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: این اقامتگاه در قالب یک خانه سنتی در روستای هاشم‌آباد در شهرستان دره‌شهر و با ترکیبی از امکانات سنتی و روز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070900588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha