بهره‌برداری از یک اقامتگاه بوم‌گردی در گالیکش

هم‌زمان با هفته گردشگری یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و فرماندار گالیکش در روستای فارسیان گالیکش در شرق استان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این آیین افتتاح روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، محمدرضا میرنیا فرماندار شهرستان گالیکش و جمعی از مسئولان روستای فارسیان شهرستان گالیکش برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این آیین گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال ۲ نفر به بهره‌برداری رسید. این واحد با ۱۲۰ مترمربع زیربنا و ظرفیت ۴۰ نفر اجرایی شده است.

محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: روستاهای سطح استان اولویت ما در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است و در روستاها اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل ایجاد چرخه اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک، در اولویت قرار دارد.

او بیان کرد: کلیدواژه استاندار گلستان در ایجاد اشتغال، تقویت جوامع محلی بر محور معیشت روستاهاست و بوم‌گردی می‌تواند عاملی برای تقویت جامعه محلی و رونق اقتصادی روستاها باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های خُرد گردشگری همچون بوم‌گردی‌ها به دلیل زودبازده بودن از سیاست‌های اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است و تلاش ما حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha