جشنواره بازی‌های بومی و محلی در روستای جهانی کلپورگان برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی به مناسبت هفته گردشگری در روستای جهانی کلپورگان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت زهی بیان کرد: در پنجمین روز از هفته گردشگری جشنواره فرهنگی ورزشی با شعار «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» در رشته چوب‌کشی، هفت‌سنگ، الک‌دولک، بازی روپایی با توپ، طناب‌زنی و چهار حلقه در روستای کلپورگان برگزار شد.

او تصریح کرد: این مسابقه ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان، دهیار و شورای روستا برگزار و در پایان به‌قیدقرعه کشی به نفرات اول تا سوم با اهدا جوایز صنایع‌دستی تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان در ادامه با اشاره به معرفی فرهنگ بومی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به دانش‌آموزان مدارس، افزود: این اقدام در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان بافرهنگ بومی و جاذبه‌های گردشگری برگزار شد.

او از برنامه‌ریزی و اجرای عملیات پاک‌سازی و نظافت بنای تاریخی فرمانداری قدیم شهرستان سراوان در هفته گردشگری خبر داد و اظهار کرد: هم‌زمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، فرماندار، امامان جمعه، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha